Dyrekort i Føtex overgår alle forventninger
Dansk Supermarked har sprøjtet millioner af dyrekort ud over de danske forbrugere i løbet af de fire uger, kampagnen har kørt.
De seneste fire uger har landets Føtex-, Bilka- og Sallingbutikker langet samlekort med dyremotiver over disken sammen med leverpostej, bananer og mælk. Og det med sådan en insisterende fart, at det indtil videre er blevet til 55 millioner dyrekort.
Det er 15 procent flere kort, end da en tilsvarende kampagne med Animal Planet havde kørt lige så længe sidste år. Og dermed har kampagnen ifølge Dansk Sumpermarked været en succes.
- Sidste års kampagne overgik alle forventninger, og succesen er om muligt endnu større i år. Ved kampagnen i fjor tog det kunderne lidt længere tid at lære dyrekortene at kende, men de har virkelig været klar fra start i år, siger Jean Ladehoff, indkøbsdirektør i Dansk Supermarked, i en pressemeddelelse.
Samlere bytter kort på nettet
Mens nogle kunder med kampagnen har fået endnu en god grund til at vælge tast-selv-kassen for at slippe for at sige nej til rabatmærker, loyalitetsklubber og nu altså dyrekort, har mange kunder taget imod kortene med kyshånd.
Nogle endda så meget, at de tager udfordringen med at samle samtlige kort helt seriøst.
Ifølge Dansk Supermarked er der stor aktivitet på Facebook og andre internetsider, hvor kunderne efterlyser de kort, de mangler. Og Dansk Supermarked arrangerer også byttedage i de forskellige varehuse.
- Ved byttedagene har kunderne mulighed for at møde andre samlere og forhåbentlig få udfyldt hullerne i albummet. Derudover er det bare en rigtig hyggelig dag, siger Jean Ladehoff.
Ud over byttedagene får udvalgte varehuse besøg af Animal Planet-bilen, hvor to naturvejledere fra Fjord & Bælt fortæller om fiskene og dyrelivet omkring Danmark og de større have.
- De forskellige arrangementer giver liv i varehusene, og især børnefamilierne får en ekstra oplevelse, når de er ude at handle. Varehusene har gjort noget særligt ud af at pynte op med havtema, fisk, balloner og Billieulven, der har fået snorkelsæt på, siger Jean Ladehoff.
Kampagnen, der er et samarbejde med Animal Planet, løber frem til den 8. maj, og Dansk Supermarked forventer frem til den dato at lange endnu nogle millioner kort over disken.
LÆS OGSÅ: Dansk Supermarked genopliver sin mest succesfulde loyalitetskampagne
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter