Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Føtex-skiltning vækker debat

Foto: Facebook



Friday den 23 January 2015 kl. 11:23 af: Freja Thorbech

Skiltningen i et Føtex-varehus har vakt opsigt på de sociale medier og også fået flere politikere til at reagere.

Det har vakt stor debat, at Føtex i Sønderborg har valgt at sætte et arabisk skilt op i butikken.

Forklaringen bag det arabiske skilt er, at mange flygtninge fra et nærliggende asylcenter har udvist stor interesse for et tilbud på tøj. Ifølge BT betyder skiltet på dansk:

- 40 procent prisnedsættelse på tøj. Beløbet fratrækkes ved kassen. Nedsættelsen gælder ikke for mærkevarer.

Det er blandt andet faldet Dansk Folkepartis integrationsordfører Martin Henriksen for brystet, og han betegner over for Ekstra Bladet skiltet som et knæfald for islam og siger til avisen, at han vil holde igen med at lægge sine penge hos Føtex.

Politiker opfordrer til shop-amok

Det har til gengæld fået SF's Özlem Cekic til tasterne på Facebook.

- Nu hvor Martin Henriksen fra DF vil boykotte Føtex, vil jeg gerne opfordrer alle mine kusiner og fætre til at shop-amokke i Føtex:) Henriksen mener at det er knæfald for Islam at Føtex, nær et asylcenter, har valgt at skilte med dansk OG arabisk. Helt ærligt.. I Magasin har man valgt at skilte med russisk og kinesisk for at sælge sine varer til den turist gruppe også. Det må så i følge Henriksen betyde knæfald for kommunisme:-)) Ro på Henriksen, skriver hun på Facebook. 

Skiltet har også affødt en række kommentarer på Føtex' Facebook-side, hvor holdningerne til skiltet er delte. Flest giver dog Føtex rosende ord med på vejen.

- Dejligt at se, at I yder sådan en god service, og ikke mindst medmenneskelig omtanke i jeres butik i Sønderborg, skriver en bruger blandt andet.

Varehuschef: Det er en god service

Varehuschefen i den pågældende Føtex, Jacob Neubert, kalder selv skiltet for en god idé for alle parter. Han mener, at det er en god service over for kunderne, ligesom det samtidig sparrer personalet for en del tid, når de ikke hele tiden skal forklare, hvilke varer der er på tilbud.

- Så ud fra en ren købmandsmæssig betragtning, virker det som en god ide. Begge dele er jo med til at give en bedre bundlinje, siger Jacob Neubert til BT.

LÆS OGSÅ: Så sjove kan butiksskilte også være



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD