Discountkæder vil fortsætte ekspansion
Selvom kun to ud af seks discountkæder tjente penge sidste år, vil vi se flere og større discountbutikker de kommende år, viser en prognose.
Det danske dagligvaremarkedet vil i løbet af de kommende år blive præget af flere og større discountbutikker, skriver Finans.dk.
En prognose fra Retail Institute Scandinavia, som vi tidligere har omtalt her på detailfolk.dk, viser, at discount om 10 år vil have en andel af det danske dagligvaremarked på 46 procent mod 40 procent i dag.
LÆS OGSÅ: Prognose: Her er dagligvarebranchens vindere og tabere
Henning Bahr, der er direktør i Retail Institute Scandinavia, siger til Finans.dk, at konsulenthuset har opjusteret prognosen i forhold til tidligere, fordi flere kæder mod forventning ikke har droslet ned på ekspansion på trods af dårlig økonomi. Eksempelvis har både KIWI og Aldi fået tilført flere hundrede millioner kroner i ny kapital, og de to kæder har dermed fået fornyet styrke, vurderer Henning Bahr.
Ifølge Retail Institute Scandinavia var det kun Netto med 457 butikker og Rema 1000 med 255 butikker, som i 2014 blev drevet med overskud, og begge kæder vil åbne flere butikker i år. Det samme vil Lidl, der regner med at passere 100 butikker i 2015. Hos Fakta vil man derimod fokusere på de omkring 450 butikker, man allerede har.
LÆS OGSÅ: Ny Coop-strategi sætter Fakta-ekspansion på pause
Læs hele artiklen på Finans.dkFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter