Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Discountkæde satser mere på kæmpe telt-butik

Til sommer slår Lidl igen dørene op til en 600 m2 stor teltbutik på årets Langelandsfestival. Billedet er fra 2015
Foto: Lidl



Friday den 19 February 2016 kl. 06:10 af: Søren Duran Duus

Efter sidste års succes med Danmarks største festival-supermarked har Lidl fået blod på tanden og indgået en samarbejdsaftale med festivalen.

Der bliver igen masser af mad og drikke til velkendte discountpriser til hungrende festivaldeltagere på årets Langelandsfestival.

Således slår dagligvarekæden Lidl til sommer endnu engang dørene op til en 600 m2 stor teltbutik på årets Langelandsfestival.

Det sker efter sidste års succes, hvilket har ført til, at Lidl og Langelandsfestival nu har underskrevet en samarbejdsaftale for de næste tre år.

I en pressemeddelelse forklarer Langelandsfestival-ejer, Allan K. Pedersen, hvorfor han er ’yderst tilfreds’ med den treårige aftale med Lidl:

- Vi har tidligere forsøgt os med at sælge dagligvarer til vores gæster, men vores tilbud var simpelthen ikke godt nok. Fundamentalt er vi ikke kompetente til at drive en dagligvarebutik. Og da vores gæster længe havde efterspurgt gode og prisvenlige indkøbsmuligheder tættere på selve festivalområdet, glædede vi os over at have fundet en samarbejdspartner, der havde samme ambition som os, nemlig at gøre det lettere for festivalens gæster at købe ind på stedet.

Discountkæden Fakta har haft lignende succes med at have en butik på Roskilde Festival – dog ikke i form af et telt, som Lidl har på Langelandsfestival, hvor kunderne kan gå rundt ligesom i en almindelig butik.

LÆS OGSÅ: Fakta vil gentage festival-succes

Stor satsning sidste år

På spørgsmålet om, hvorfor Lidl har valgt at satse mere på Langelandsfestival, svarer Lidl Danmarks administrerende direktør, Finn Tang:

- Det var en stor satsning for os sidste år, men vi havde på forhånd besluttet at gå all in på konceptet, og heldigvis havde vi med hjælp fra Langelandsfestivalens team læst gæsternes behov rigtigt. Vi nåede knap nok at få det friskbagte brød og croissanterne ud af ovnene om morgenen, før de blev revet væk af morgensultne festivalgæster.

Salg og branding 

Udover de gode salgs- og brandingmæssige resultater blev festivalbutikken en succes internt hos Lidl. Mere end 50 Lidl-medarbejdere fra hele landet havde søgt om at være en del af ’Lidl elsker Langeland’-teamet, fortæller Finn Tang, der regner med, at endnu flere vil søge om at komme med i år.

LÆS OGSÅ: Lidl åbner festival-butik 



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD