Discountkæde satser mere på kæmpe telt-butik
Efter sidste års succes med Danmarks største festival-supermarked har Lidl fået blod på tanden og indgået en samarbejdsaftale med festivalen.
Der bliver igen masser af mad og drikke til velkendte discountpriser til hungrende festivaldeltagere på årets Langelandsfestival.
Således slår dagligvarekæden Lidl til sommer endnu engang dørene op til en 600 m2 stor teltbutik på årets Langelandsfestival.
Det sker efter sidste års succes, hvilket har ført til, at Lidl og Langelandsfestival nu har underskrevet en samarbejdsaftale for de næste tre år.
I en pressemeddelelse forklarer Langelandsfestival-ejer, Allan K. Pedersen, hvorfor han er ’yderst tilfreds’ med den treårige aftale med Lidl:
- Vi har tidligere forsøgt os med at sælge dagligvarer til vores gæster, men vores tilbud var simpelthen ikke godt nok. Fundamentalt er vi ikke kompetente til at drive en dagligvarebutik. Og da vores gæster længe havde efterspurgt gode og prisvenlige indkøbsmuligheder tættere på selve festivalområdet, glædede vi os over at have fundet en samarbejdspartner, der havde samme ambition som os, nemlig at gøre det lettere for festivalens gæster at købe ind på stedet.
Discountkæden Fakta har haft lignende succes med at have en butik på Roskilde Festival – dog ikke i form af et telt, som Lidl har på Langelandsfestival, hvor kunderne kan gå rundt ligesom i en almindelig butik.
LÆS OGSÅ: Fakta vil gentage festival-succes
Stor satsning sidste år
På spørgsmålet om, hvorfor Lidl har valgt at satse mere på Langelandsfestival, svarer Lidl Danmarks administrerende direktør, Finn Tang:
- Det var en stor satsning for os sidste år, men vi havde på forhånd besluttet at gå all in på konceptet, og heldigvis havde vi med hjælp fra Langelandsfestivalens team læst gæsternes behov rigtigt. Vi nåede knap nok at få det friskbagte brød og croissanterne ud af ovnene om morgenen, før de blev revet væk af morgensultne festivalgæster.
Salg og branding
Udover de gode salgs- og brandingmæssige resultater blev festivalbutikken en succes internt hos Lidl. Mere end 50 Lidl-medarbejdere fra hele landet havde søgt om at være en del af ’Lidl elsker Langeland’-teamet, fortæller Finn Tang, der regner med, at endnu flere vil søge om at komme med i år.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter