Direktør: Netbutik giver flere kunder i resten af kæden
Boghandlerkæde har succes med en netbutik, som ikke dræner resten af kæden for kunder. Tværtimod, lyder det fra direktøren.
Nethandlen og de fysiske butikker bliver ofte omtalt som modsætninger, der kæmper om kundernes gunst. Men sådan behøver det ikke at være.
Hos boghandlerkæden Bog & idé skaber netbutikken mere kundetrafik i resten af kæden. Det skriver Børsen.
- Vi sagde til vores butikker, at hvis vi skal lykkes med det her, så skal vi spille på samme hold. Webshoppen må ikke blive en konkurrent til de fysiske butikker, siger Marianne Lyngby Pedersen til Børsen. Hun er adm. direktør for Indeks Retail, kædekontoret for Bog & idé.
- Helt konkret ved vi, at hver gang der foretages ét køb i webshoppen, så udløser det seks besøg i vores butikker, uddyber hun i en pressemeddelelse.
At kunderne kan købe varer på nettet og hente dem i den lokale butik gennem konceptet “Klik & hent” spiller en central rolle i den forbindelse. På den måde ender størstedelen af indtjeningen i den fysiske butik.
I snit sker 62 procent af handlerne på nettet gennem “Klik & hent.”
Under Black Friday og Cyber Monday, der er de helt store dage for nethandel i Danmark, blev 72 procent af ordrerne på netbutikken bogide.dk gennemført som klik-og-hent-ordrer.
Bog & idé har i skrivende stund 121 butikker - men i går kom det frem, at 21 af dem går over til at blive en del af kæden Kon-tur fra årsskiftet.
LÆS OGSÅ: Bog & idé mister 19 butikker til frivillig konkurrent
Læs hele artiklen på BørsenFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter