Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

It-mareridt fortsætter: Arnold Busck taber millioner

Foto: Pressefoto



Arnold Busck A/S

- Arnold Busck åbnede sin første boghandel i 1896.

- I dag har kæden 31 fysiske butikker på landsplan og en butik på nettet.

NØGLETAL 

Omsætning (t.kr.)
2018/19: 316.530
2017/18: 329.249
2016/17: 346.172

Årets resultat
2018/19: (14.282)
2017/18: (2.133)
2016/17: 17.210

Kilder: Arnold Busck

Tuesday den 29 October 2019 kl. 09:39 af: Kristian Holgersen

Et nyt it-system har sendt kasseapparater til tælling og skabt en “forfærdelig situation” hos Arnold Busck. Det koster.

Vi starter med at skrue tiden tilbage til oktober 2018. Dengang kunne Arnold Busck nemlig præsentere nøgletal, som led kraftigt under en større vandskade og ikke mindst et fejlbehæftet it-system.

Men et år senere rider it-problemerne stadig den landsdækkende kæde af boghandlere som en mare. Vandmasserne er de dog blevet forskånet for i denne omgang.

I 2018/19 taber Arnold Busck 14,3 millioner kroner på bundlinjen, mens omsætningen taber lidt højde og lander på 316,5 millioner.

- Ibrugtagningen af et IT system, der ikke har fungeret som aftalt med leverandøren, har fyldt uendelig meget i dette regnskabsår, forklarer Helle Busck Fensvig i en pressemeddelelse. Hun er administrerende direktør for Arnold Busck.

- Jeg er selvfølgelig meget ærgerlig over vores resultat, men jeg er imponeret over, at vores medarbejdere har stået det enorme pres igennem. Den situation, vi har været i, har været helt forfærdelig, og vi har betalt en meget høj pris, fortsætter hun.

Masser af benspænd

På grund af det nye it-system har det i perioder været svært for Arnold Buscks medarbejdere at sælge fra butikkernes kasseapparater, fordi de har været ustabile.

Andre centrale opgaver som varebestilling, varemodtagelse og lagerhåndtering har også været mærket af it-problemerne. Det går ud over effektiviteten, ligesom det har været nødvendigt at styrke organisationen.

Indtjeningen er desuden negativt påvirket af et par nystartede butikker, der endnu ikke har opnået deres fulde potentiale, mens nogle af kædens butikker har mødt øget konkurrence.

- Det har ikke været en let periode for selskabet, da driften har været meget påvirket af følgevirkningerne heraf, og vi håber, at systemet kan komme til at virke efter hensigten i indeværende regnskabsår, siger Helle Busck Fensvig.

Selskabet forventer en betydelig forbedring af både top- og bundlinje for det indeværende regnskabsår.

LÆS OGSÅ: Vandskade og it-bøvl trækker ned hos underskudsramte Arnold Busck



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD