Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Vandskade og it-bøvl trækker ned hos underskudsramte Arnold Busck

Foto: Pressefoto



Monday den 8 October 2018 kl. 10:41 af: Kristian Holgersen

For første gang i flere år taber boghandlerkæden Arnold Busck penge. Det viser årsregnskabet, som også gemmer på faldende omsætning.

I fire årsregnskaber har Arnold Busck haft sorte tal på bundlinjen. Men nu bliver stimen brudt, skriver boghandlerkæden i en pressemeddelelse.

En række forhold har været med til at forvandle et plus på 17,2 millioner kroner i 2016/17-regnskabet til et tab på 2,1 millioner for 2017/18.

Flere nystartede butikker kæmper med salget, mens andre oplever stigende konkurrence. Den største belastning lader dog til at være bøvl med it.

- It-implementering fylder uendelig meget i disse år, og de færreste virksomheder kommer igennem helt uden skrammer, siger Helle Busck Fensvig. Hun er administrerende direktør i Arnold Busck.

- Det har ikke været en let periode for selskabet, der har været påvirket af en meget forsinket og fejlbehæftet it-løsning. Vi ser fremad og glæder os over, at vi kan se lyset i horisonten, siger hun og letter på hatten til de medarbejdere, der har stået “det enorme pres igennem.”

Udfordringer fjerner fokus fra kunderne

Omsætningen i Arnold Busck, som består af 31 boghandlere og en netbutik, ender på 329,2 millioner kroner. Det er en tilbagegang på 17 millioner.

Faldet i skyldes - ud over salget af selskabets forlagsaktiviteter i sammenligningsåret - en vandskade i en af kædens største butikker, ligesom it-problemerne naturligvis har en finger med i spillet.

- Det har kostet mange ressourcer at få klargjort boghandlerkæden til den udrulning, der fandt sted i foråret 2018, fremfor at have fokus på kunderne, skriver Arnold Busck i pressemeddelelsen.

Boghandlerkæden forventer, at it-implementeringen også kommer til at præge dette regnskabsår. Der vil blive brugt mange ressourcer på at få det salgsmæssige fokus genoprettet i takt med, at it-løsningen opnår stabilitet.

LÆS OGSÅ: Et værn mod Amazon: Boghandlerkæde lancerer ny gaveshop



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD