Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Digital julekalender kan øge kundeindsigt og skabe nye leads





Tuesday den 24 October 2017 kl. 10:16 af: Lise Møller Schilder

Butikker kan få gavn af en digital skrabejulekalender. En modeportal fik 22.000 nye nyhedsbrevsmodtagere med et digitalt skrabespil.

Julen er det tidspunkt, hvor danskerne bruger rigtig mange penge. Derfor er der også rift om kunderne. Konkurrencen er stor blandt webshops og fysiske butikker, men de kan øge salget, hvis de vælger at investere i digitale julekalendere på nettet, som kunderne kan lege med. Det skriver virksomheden bag de digitale julekalendre, Scratcher, i en pressemeddelse.   

– Der sælges meget i december, og der er hård konkurrence om kunderne. For detailhandelen er det også en dyr måned, da markedsføringsbudgetterne skrues helt i vejret. Men sådan behøver det ikke at være, siger direktør i Scratcher, Henrik Lund.

Julekalender kan give ny viden

Han anbefaler butikkerne at bruge en digital julekalender, der med leg og sjov aktiverer kunderne og får lokket dem ind i webshoppen eller den fysiske butik.

– En digital julekalender giver forbrugeren meget at komme efter, nemlig præmier, underholdning og rabatter. Og den giver de handlende masser af kunder, salg og nye abonnenter på butikkens nyhedsbrev, tilføjer Henrik Lund.

Han har noget at have påstanden i. Tøj-webshoppen Trendday fik for nylig på 14 dage over 22.000 nye abonnenter på en Scratcher-kampagne med digitale skrabelodder. Og fik som håbet og planlagt et flot salg af tasker.

– December måned er simpelt hen perfekt til leadgenerering. Folk vil gerne spare lidt penge på julegaverne og deltager gerne i et spil for at få rabatter og gevinster. Til gengæld får virksomhederne værdifuld viden om deltagerne. Du kan spørge dem om deres favorit-pc, deres forsikringsselskab, deres bank, deres ønskerejsemål og så videre. Hver dag i de 24 dage, spillet kører, får deltagerne et spørgsmål. Du kommer godt rundt om kunderne på de 24 dage, siger Henrik Lund

LÆS OGSÅ: Droppede chefstilling i Dansk Supermarked og udviklede skrabelod



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD