Digital julekalender kan øge kundeindsigt og skabe nye leads
Butikker kan få gavn af en digital skrabejulekalender. En modeportal fik 22.000 nye nyhedsbrevsmodtagere med et digitalt skrabespil.
Julen er det tidspunkt, hvor danskerne bruger rigtig mange penge. Derfor er der også rift om kunderne. Konkurrencen er stor blandt webshops og fysiske butikker, men de kan øge salget, hvis de vælger at investere i digitale julekalendere på nettet, som kunderne kan lege med. Det skriver virksomheden bag de digitale julekalendre, Scratcher, i en pressemeddelse.
– Der sælges meget i december, og der er hård konkurrence om kunderne. For detailhandelen er det også en dyr måned, da markedsføringsbudgetterne skrues helt i vejret. Men sådan behøver det ikke at være, siger direktør i Scratcher, Henrik Lund.
Julekalender kan give ny viden
Han anbefaler butikkerne at bruge en digital julekalender, der med leg og sjov aktiverer kunderne og får lokket dem ind i webshoppen eller den fysiske butik.
– En digital julekalender giver forbrugeren meget at komme efter, nemlig præmier, underholdning og rabatter. Og den giver de handlende masser af kunder, salg og nye abonnenter på butikkens nyhedsbrev, tilføjer Henrik Lund.
Han har noget at have påstanden i. Tøj-webshoppen Trendday fik for nylig på 14 dage over 22.000 nye abonnenter på en Scratcher-kampagne med digitale skrabelodder. Og fik som håbet og planlagt et flot salg af tasker.
– December måned er simpelt hen perfekt til leadgenerering. Folk vil gerne spare lidt penge på julegaverne og deltager gerne i et spil for at få rabatter og gevinster. Til gengæld får virksomhederne værdifuld viden om deltagerne. Du kan spørge dem om deres favorit-pc, deres forsikringsselskab, deres bank, deres ønskerejsemål og så videre. Hver dag i de 24 dage, spillet kører, får deltagerne et spørgsmål. Du kommer godt rundt om kunderne på de 24 dage, siger Henrik Lund
LÆS OGSÅ: Droppede chefstilling i Dansk Supermarked og udviklede skrabelod
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter