Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Detailkæder er bedst til bæredygtighed

Foto: detailfolk.dk



De mest bæredygtige danske brands

1. Irma

2. SuperBrugsen

3. Kvickly

4. IKEA

5. Dagli'Brugsen 

6. Arla

7. REMA 1000

8. Rynkeby

9. Sygeforsikringen Danmark

10. Matas

Kilde: Sustainable Brand Index

Tuesday den 24 March 2015 kl. 10:12 af: Freja Thorbech

Syv detailkæder topper listen over Danmarks mest bæredygtige brands. Især dagligvarekæderne rangerer højt. Se hele listen her.

Irma kan glæde sig over titlen som Danmarks mest bæredygtige brand.

Det er de danske forbrugere, der har peget på Irma som vinder i undersøgelsen Sustainable Brand Index.

Det er Skandinaviens største undersøgelse af virksomheders bæredygtighed set fra kundernes perspektiv. Over 27.000 forbrugere i Sverige, Norge, Finland og Danmark har vurderet mere end 700 brands. I Danmark har 6000 deltaget i undersøgelsen, der har omfattet 164 brands.

Irma vinder foran Coop-kollegerne fra SuperBrugsen og Kvickly (se top ti i faktaboksen).

- For Irma er det en stor ære at modtage prisen. For bæredygtighed er et helt centralt begreb for Irma, hvor vi arbejder med at fremme varer, der er gode ved miljøet, naturen og dyrevelfærd og fremme de valg, der gør det nemmere for vores kunder at leve mere bæredygtigt i deres hverdag, siger kædedirektør i Irma, Jesper Uggerhøj, i en udtalelse.

Dagligvarekæder topper

Med Dagli'Brugsen på en femteplads og REMA 1000 på en syvendeplads klarer de danske dagligvarekæder sig generelt godt i undersøgelsen.

Det skyldes ifølge Sustainable Brand Insight, der står bag undersøgelsen, især det store fokus på økologiske fødevarer i de danske dagligvarekæder. 

Der er dog også et par andre detailhandlere, der har sneget sig med i top ti. Det gælder IKEA på en fjerdeplads og Matas på en tiendeplads.

De danske brands konkurrerer generelt på et hårdere marked end de nordiske kolleger. Overordnet set er de danske forbrugere nemlig mindre positive over for de forskellige brands end forbrugerne i de andre nordiske lande. Det skyldes ifølge Sustainable Brand Insight ikke nødvendigvis, at danskerne er mere negative, der skal bare lidt mere til for at overbevise dem.

LÆS OGSÅ: Popstjerne åbner bæredygtig butik i luksus varehus



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD