Detailkæde i unåde på de sociale medier
En knap så elegant redigering i Photoshop har sendt den amerikanske kæde Target ud i en shitstorm på de sociale medier.
Mon ikke ledelsen hos Target overvejer om den skal sende et par medarbejdere på Photoshop-kursus.
I hvert fald har den amerikanske detailkæde gjort sig uheldig bemærket på de sociale medier i løbet af de seneste par dage på grund af en ikke så heldig billedredigering.
I en reklame for junior badetøj på kædens hjemmeside har Target nemlig forsøgt at fjerne en del af et par modellers lår. Den sløsede redigering er dog endt med, at et helt stykke af en models skridt og en andens bagdel er blevet skåret væk (se billede).
Vrede på sociale medier
Det vækker harme på de sociale medier, hvor folk i den grad er kommet til tasterne på både Twitter og Facebook.
På Twitter skriver en bruger blandt andet:
- Skam jer Target for at photoshoppe en models lår i en reklame for JUNIOR badetøj!
Andre spørger ironisk ind til, om det er tegneprogrammet Paint, som Target har brugt til at redigere billeder med.
Også på Facebook har vrede kunder sat sig til tasterne.
- Vil I være søde at hyre modeller som spiser og ser sunde ud og lad være med at manipulere deres billeder. Skam jer!, lyder det fra en kunde på Facebook.
En anden Facebook-bruger skriver:
- De photoshoppede modeller var henvendt til juniorer. Target Marketing - har I nogensinde været nødt til at tage jer af en teenager med en spiseforstyrrelse?? Hvad i alverden forestiller I jer, at I laver??
Target har efterfølgende været ude og undskylde og kalde billederne for en uheldig fejl. Billederne er samtidig blevet fjernet fra hjemmesiden.
Herhjemme har flere detailkæder også tidligere været udsat for såkaldte shitstorme, hvor mange vrede forbrugere giver udtryk for deres utilfredshed på de sociale medier. Blandt andet kom Kvickly i uvejr, fordi kæden i sin tilbudsavis reklamerede for en jakke med pels fra prærieulve, der fanges i saksefælder.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter