Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Detailkæde i unåde på de sociale medier

Det er ikke den mest elegante billedredigering, Target har lavet af et par bikinimodeller, der indtil for et par dage siden figurerede på kædens hjemmeside.
Foto: Twitter



Thursday den 13 March 2014 kl. 16:30 af: Freja Thorbech

En knap så elegant redigering i Photoshop har sendt den amerikanske kæde Target ud i en shitstorm på de sociale medier.

Mon ikke ledelsen hos Target overvejer om den skal sende et par medarbejdere på Photoshop-kursus.

I hvert fald har den amerikanske detailkæde gjort sig uheldig bemærket på de sociale medier i løbet af de seneste par dage på grund af en ikke så heldig billedredigering.

I en reklame for junior badetøj på kædens hjemmeside har Target nemlig forsøgt at fjerne en del af et par modellers lår. Den sløsede redigering er dog endt med, at et helt stykke af en models skridt og en andens bagdel er blevet skåret væk (se billede).

Vrede på sociale medier

Det vækker harme på de sociale medier, hvor folk i den grad er kommet til tasterne på både Twitter og Facebook.

På Twitter skriver en bruger blandt andet:

- Skam jer Target for at photoshoppe en models lår i en reklame for JUNIOR badetøj!

Andre spørger ironisk ind til, om det er tegneprogrammet Paint, som Target har brugt til at redigere billeder med.

Også på Facebook har vrede kunder sat sig til tasterne.

- Vil I være søde at hyre modeller som spiser og ser sunde ud og lad være med at manipulere deres billeder. Skam jer!, lyder det fra en kunde på Facebook.

En anden Facebook-bruger skriver:

- De photoshoppede modeller var henvendt til juniorer. Target Marketing - har I nogensinde været nødt til at tage jer af en teenager med en spiseforstyrrelse?? Hvad i alverden forestiller I jer, at I laver??

Target har efterfølgende været ude og undskylde og kalde billederne for en uheldig fejl. Billederne er samtidig blevet fjernet fra hjemmesiden.

Herhjemme har flere detailkæder også tidligere været udsat for såkaldte shitstorme, hvor mange vrede forbrugere giver udtryk for deres utilfredshed på de sociale medier. Blandt andet kom Kvickly i uvejr, fordi kæden i sin tilbudsavis reklamerede for en jakke med pels fra prærieulve, der fanges i saksefælder.

LÆS OGSÅ: Kvickly-tilbud skaber Facebook-furore



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD