Derfor løber kunderne fra deres indkøbskurv i netbutikken
Flere ting får kunderne til at klikke væk fra en netbutik, hvor de ellers lige har fyldt indkøbskurven. Se de mest udbredte årsager.
I netbutikker er det nemt at stille indkøbskurven fra sig, inden man når helt frem til kassen. Det kræver blot et enkelt klik, så er man videre i teksten.
En undersøgelse fra Dansk Erhverv peger nu på, hvad der typisk får kunderne til at afbryde en handel på nettet i sidste øjeblik.
20 procent af forbrugerne i undersøgelsen svarer, at dyr fragt er den primære årsag, og det er klart den største synder. Dernæst kommer “Brug for betænkningstid” med 15 procent og “Varen kunne findes billigere.”
Primær årsag til at afbryde køb:
01: For dyr fragt: 20%
02: Brug for betænkningstid: 15
03: Varen kunne findes billigere: 12
04: Teknisk fejl: 7
05: For lang leveringstid: 7
06: Ekstra betalingsgebyrer: 6
07: Netbutik virkede utroværdig: 6
08: Uønsket leveringsmåde: 5
09: Krævede for mange kundedata: 5
10: Dårlige anmeldelser: 5
Kilde: Dansk Erhverv
LÆS OGSÅ: Måling tyder på afmatning hos netbutikkerne efter storslået jubelår
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Danske netbutikker haler ind på de udenlandske konkurrenter
En netbutik var nøglen til succes for iværksætter
Gode råd: Sådan kan netbutikker gøre livet sværere for hackere
Kendt aktør åbner netbutik: Vil skabe den bedste platform for dagligvarer
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter