Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Derfor bruger store firmaer gamification i deres markedsføring

Foto: Scratcher.




Wednesday den 2 May 2018 kl. 08:05 af: Lise Møller Schilder

Store virksomheder som Elgiganten og Matas har succes med at bruge gamification i deres markedsføring. Ekspert forklarer hvorfor.

Det er blevet populært at bruge spil i sin markedsføring også kaldet gamification. Det forklarer Thomas Wahl, der er administrerende direktør i brancheforeningen Markedsføring.

– Brugen af spil og leg er uden tvivl stigende. Vi har selv fortalt om mulighederne ved flere lejligheder. Mange brands afsøger nye måder at skabe interaktion med deres kunder, og der er gamification et effektivt redskab, siger han og fortsætter:

- Det kan sagtens være med til at underholde i første trin, men herefter skaber det en værdifuld forbindelse mellem bruger og virksomhed. Med den eksplosive udvikling på teknologisiden er det sandsynligt, at gamification bliver endnu større.

Forskellige spil på samme tid

I Danmark er en af de aktører, der tilbyder markedsføring via gamification, virksomheden Scratchers.

– Vi har kunder, der har syv forskellige kampagner i gang, som hver især skal løse en bestemt opgave. Udover salg, aktivering på sociale medier, leadgenerering til nyhedsbrev og trafik til webshops er det netop nu højaktuelt at anvende gamification til at skabe compliance med de nye GDPR-regler, hvilket ni ud af ti virksomheder mangler at gøre, fortæller direktør i Scratcher, Henrik Lund, i en pressemeddelelse.

Scratchers kunder tæller blandt andet Nordea, Elgiganten, Matas og Danske Spil.

Tilladelse fås via skrabelod

Virksomhederne bruger blandt andet skrabelodskampagner. Måden det gøres på er eksempelvis, at de lancerer digitale skrabelodder på de sociale medier. Brugerne indtaster deres oplysninger og giver hermed tilladelse til videre brug for virksomhedernes fremtidige marketingsindsatser.

Herefter skraber de loddet og håber på at vinde en præmie. Alle brugere modtager som oftest en trøstepræmie, typisk en rabatkode, der skaber trafik og mersalg i webshoppen eller den fysiske butik.

LÆS OGSÅ: 25 forskellige spil har været kæmpe succes for møbelkæde



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD