25 forskellige spil har været kæmpe succes for møbelkæde
Der kan indsamles svimlende meget data, når kunderne deltager i diverse spilkampagner. Møbelkæde jubler over resultaterne.
ID-Design, der står bag Ilva og Idémøbler, har fået blod på tanden, når det drejer sig om digitale spilkampagner. Det skriver Dansk Markedsføring.
Firmaet, der er en del af Lars Larsens Jysk-koncern, har det seneste år lavet spilkampagner i form af quizzer, vendespil, skrabekort og julekalendere. I alt 25 spilkampagner er det blevet til, og det har betydet, at ID-Design nu har sikret sig 800.000 registrerede deltagelser.
- Udover en anderledes og sjov form for content giver det også indsigt i brugernes præferencer og holdninger i forhold til vores brand og produkter – en indsigt, der gør os klogere og stærkere i vores kommunikation med kunden, siger Emma Liv Poulsen, der er Online Brand Manager i ID-Design.
ID-Design laver selv spillene. De har købt adgang til en platform, som er produceret af firmaet Lead:famlys, der giver dem mulighed for at arbejde med 17 forskellige spilkoncepter. Og det ser ud til, at danskerne hellere end gerne afleverer oplysninger om sig selv for at deltage i spillene.
- Hvis jeg skal være helt ærlig, så er vi da selv lidt overraskede over, hvor meget data vores kunder kan opsamle i forbindelse med denne type kampagner, siger direktør i Lead:famlys, Martin Bjørn Madsen.
LÆS OGSÅ: Supermarkedskæder vil markedsføre sig med computerspil
Læs hele artiklen på Dansk MarkedsføringFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter