Derfor bliver varemærker boykottet af forbrugerne
En stor del af de danske forbrugere har boykottet et varemærke, viser ny rapport, der også oplister de hyppigste årsager til bruddet.
Næsten hver fjerde forbruger har boykottet et varemærke på grund af en skandale eller negativ omtale. Det viser en rapport fra YouGov.
Ifølge rapporten er de hyppigste årsager, som kan få kunderne til at vende et varemærke ryggen, fusk med skatten og miljøskade. På tredjepladsen kommer dyremishandling.
Når skaden først er sket, kan det desuden være svært at få kunderne tilbage i folden, konkluderer rapporten. 69 procent af forbrugerne, der er stoppet med at anvende et varemærke, bruger det stadig ikke, og kun 4 procent anvender det lige så meget som tidligere.
Se de hyppigste årsager til at boykotte varemærker her:
Hvilke af disse grunde har fået dig til at boykotte et varemærke?
- Skatteomgåelse /-unddragelse: 47 procent
- Skade på miljøet: 46 procent
- Dårlig behandling af dyr: 40 procent
- Produkt(er) der har en negativ indvirkning på forbrugerens sundhed: 37 procent
- Korruption (dvs. hemmelige aftaler med myndighederne for at få gunstige betingelser): 37 procent
- Personale bliver behandlet uretfærdigt: 36 procent
- Fejlbehæftede produkter: 34 procent
Kilde: YouGovs rapport The Brand Boycotter - Denmark
LÆS OGSÅ: Disse ting synes kunderne er klammest i supermarkedet
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter