Disse ting irriterer kunderne i supermarkedet
Når kunderne har travlt, kan de have svært ved at forholde sig til hinanden i supermarkedet. Her er listen over, det de finder mest irriterende.
En undersøgelse, som Deloitte har fået Epinion til at gennemføre, viser en oversigt over, hvad danskerne finder mest irriterende i supermarkedet. Det skriver Søndagsavisen.
Flest svarer, at de ikke bryder sig om dårlig opførsel. 79 procent svarer, at det ikke er ok, at kunder lægger varer tilfældige steder i butikken, hvis de ikke vil købe dem alligevel.
Køkultur og hurtighed
Mange af de adspurgte bryder sig heller ikke om at vente for længe ved kassen. 72 procent mener, at det ikke er i orden, når andre kunder pakker hele posen med varer, inden de finder pungen frem og betaler.
- Danskere er udstyret med en fænomenal retfærdighedssans. Vi slår lynhurtigt ned på dårlig opførsel. Hvis vi kan se den mindste snert af, at folk gør noget for sig selv, som kommer os andre til ulempe, bliver vi irriterede. Og ofte får folk det også at vide, siger forbrugerekspert og partner i Deloitte, Peter Mølkjær, til Søndagsavisen.
61 procent af de adspurgte mener også, at det er dårlig stil at gå hen til en nyåbnet kasse, hvis man ikke har stået i kø først
- Vores hverdag er presset, og derfor vil vi gerne have indkøbsturen til at være nem og bekvem. Hvis så andre kunder er med til at skabe lange køer og rod, er vores tolerancetærskel lav, og vi bliver irritable, siger Peter Mølkjær.
Mobiler og frugt-befamling
Der er også andre områder, som irriterer danskerne. Men det er dog under halvdelen af de adspurgte, der reagerer negativt på følgende begivenheder.
49 procent kan ikke lide, at kunder taler i mobiltelefon, mens de venter i køen.
46 procent bryder sig ikke om, at kunder bladrer i aviser eller ugeblade og efterfølgende sætter dem tilbage.
40 procent synes ikke, det er i orden, at kunder trykker eller mærker på grøntsager og lægger dem tilbage.
36 procent kan ikke lide, at kunder lader bonen ligge tilbage, når de har taget deres varer fra kassebåndet.
25 procent bryder sig ikke om, at kunder forsinker hele køen, fordi de har betalt få kroner for meget for en vare.
LÆS OGSÅ: Netto skifter forklaring på sms-brøler
Læs hele artiklen på SøndagsavisenFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter