Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Disse ting irriterer kunderne i supermarkedet





Monday den 27 February 2017 kl. 10:50 - Kilde: Søndagsavisen

Når kunderne har travlt, kan de have svært ved at forholde sig til hinanden i supermarkedet. Her er listen over, det de finder mest irriterende.

En undersøgelse, som Deloitte har fået Epinion til at gennemføre, viser en oversigt over, hvad danskerne finder mest irriterende i supermarkedet. Det skriver Søndagsavisen.

Flest svarer, at de ikke bryder sig om dårlig opførsel. 79 procent svarer, at det ikke er ok, at kunder lægger varer tilfældige steder i butikken, hvis de ikke vil købe dem alligevel.

Køkultur og hurtighed

Mange af de adspurgte bryder sig heller ikke om at vente for længe ved kassen. 72 procent mener, at det ikke er i orden, når andre kunder pakker hele posen med varer, inden de finder pungen frem og betaler.

- Danskere er udstyret med en fænomenal retfærdighedssans. Vi slår lynhurtigt ned på dårlig opførsel. Hvis vi kan se den mindste snert af, at folk gør noget for sig selv, som kommer os andre til ulempe, bliver vi irriterede. Og ofte får folk det også at vide, siger forbrugerekspert og partner i Deloitte, Peter Mølkjær, til Søndagsavisen.

61 procent af de adspurgte mener også, at det er dårlig stil at gå hen til en nyåbnet kasse, hvis man ikke har stået i kø først 

- Vores hverdag er presset, og derfor vil vi gerne have indkøbsturen til at være nem og bekvem. Hvis så andre kunder er med til at skabe lange køer og rod, er vores tolerancetærskel lav, og vi bliver irritable, siger Peter Mølkjær.

Mobiler og frugt-befamling 

Der er også andre områder, som irriterer danskerne. Men det er dog under halvdelen af de adspurgte, der reagerer negativt på følgende begivenheder.

49 procent kan ikke lide, at kunder taler i mobiltelefon, mens de venter i køen.

46 procent bryder sig ikke om, at kunder bladrer i aviser eller ugeblade og efterfølgende sætter dem tilbage.

40 procent synes ikke, det er  i orden, at kunder trykker eller mærker på grøntsager og lægger dem tilbage.

36 procent kan ikke lide, at kunder lader bonen ligge tilbage, når de har taget deres varer fra kassebåndet.

25 procent bryder sig ikke om, at kunder forsinker hele køen, fordi de har betalt få kroner for meget for en vare.

LÆS OGSÅ: Netto skifter forklaring på sms-brøler

Læs hele artiklen på Søndagsavisen


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD