Coop-direktør: Sådan skaber vi vækst i dagligvarebranchen
Det kan være svært at skabe vækst i dagligvarebranchen, men nu kommer detaildirektør fra Coop med et bud på en opskrift.
Selvom markedet for dagligvarer kan fremstå lidt stagnerende, så er det stadig muligt at opnå vækst og styrke sin forretning. Men det kræver et skarpt fokus.
Sådan lyder budskabet fra detaildirektøren for Kvickly, Superbrugen og Dagligbrugsen, Kenneth Pedersen, som Fødevarewatch har talt med. Han tiltrådte sin stilling i august og har siden været med til at søsætte en række tiltag med vækst for øje.
Kenneth Pedersen mener, at det kan betale sig at gøre en særlig stor indsats på helt specifikke områder såsom convenience, økologi, sundhed og lokalt producerede varer.
- Blandt andet har vi set en meget stor vækst i salget af frugt og grønt og på hele vores conveniencedel. Det viser os, at når vi som sådan her sætter meget stor fokus på ét område, så har det også en effekt, siger han til Fødevarewatch.
Samtidig spiller økologiske varer en stor rolle - fx har butikkerne dystet indbyrdes om, hvem der kunne præstere de bedste vækstrater inden for varegruppen.
LÆS OGSÅ: Sådan vil Superbrugsen adskille sig mere fra konkurrenter
Læs hele artiklen på FødevareWatch
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter