Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Coop-direktør: Sådan skaber vi vækst i dagligvarebranchen

Foto: Superbrugsen



Tuesday den 21 February 2017 kl. 09:52 - Kilde: FødevareWatch

Det kan være svært at skabe vækst i dagligvarebranchen, men nu kommer detaildirektør fra Coop med et bud på en opskrift.

Selvom markedet for dagligvarer kan fremstå lidt stagnerende, så er det stadig muligt at opnå vækst og styrke sin forretning. Men det kræver et skarpt fokus.

Sådan lyder budskabet fra detaildirektøren for Kvickly, Superbrugen og Dagligbrugsen, Kenneth Pedersen, som Fødevarewatch har talt med. Han tiltrådte sin stilling i august og har siden været med til at søsætte en række tiltag med vækst for øje.

Kenneth Pedersen mener, at det kan betale sig at gøre en særlig stor indsats på helt specifikke områder såsom convenience, økologi, sundhed og lokalt producerede varer.

- Blandt andet har vi set en meget stor vækst i salget af frugt og grønt og på hele vores conveniencedel. Det viser os, at når vi som sådan her sætter meget stor fokus på ét område, så har det også en effekt, siger han til Fødevarewatch.

Samtidig spiller økologiske varer en stor rolle - fx har butikkerne dystet indbyrdes om, hvem der kunne præstere de bedste vækstrater inden for varegruppen.

LÆS OGSÅ: Sådan vil Superbrugsen adskille sig mere fra konkurrenter

 

Læs hele artiklen på FødevareWatch


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD