Coop i ny kæmpesatsning
Danskerne spiser for få grøntsager, men det vil Coop ændre. Der ligger et milliardmarked og venter, hvis opgaven kan løses rigtigt.
1 milliard kroner. Så mange penge vil Coop øge salget af frugt og grønt med. Det skriver Coop i en pressemeddelelse. Coops mål er at øge danskernes forbrug med 50 procent over fem år som en del af deres "Sammen om bedre mad"-strategi, der har kørt siden 2014.
- Vores mål er at få alle danskere til i gennemsnit at spise 300 gram grønt om dagen, hvilket er anbefalet i kostrådene. Det svarer til et ekstra salg på over en milliard kroner om året, hvilket også medfører et nyt milliardmarked for de danske gartnere, siger koncerndirektør i Coop, Jens Visholm, i pressemeddelelsen.
Nedsættelser på frugt og grønt
I løbet af 2017 vil Coops 1200 butikker – Kvickly, SuperBrugsen, Dagli´Brugsen, Fakta og Irma – lancere en række initiativer, der skal inspirere danskerne til at spise sundere. Det første initiativ kommer i denne uge, hvor butikkerne præsenterer den hidtil mest omfattende markedsføring af frugt og grønt med massive prisnedsættelser.
- Vi vil gøre op med den måde, man hidtil har arbejdet med sundhed i Danmark, ved at bringe det i øjenhøjde med alle danskere, og ikke kun tale til en snæver elite, som i forvejen er sund. Vi vil ikke være formanende, men gøre de sunde valg nemmere, billigere og sjovere, siger Jens Visholm og fortsætter:
- Vi ønsker, at det i videst muligt omfang skal være danske råvarer. Men det kræver, at producenterne tænker nyt, er innovative og kommer med helt nye smagfulde grøntsager, der er nemme at håndtere for forbrugerne.
Han tror på projektet, fordi Coop har haft succes med deres tidligere initiativer indenfor økologi og måltidsløsninger.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter