Coops økologi-konkurrence giver pote
En konkurrence om, hvem der kunne sælge mest økologi, har løftet salget betydeligt for 342 af Coops butikker.
Coop har tidligere meldt ud, at dagligvarekoncernen vil til at sælge langt mere frugt og grønt. Nu har Coop så netop afsluttet en kampagne, som skulle få 342 Coop-butikker til at sælge flere økologiske varer.
Kampagnen har fungeret på den måde, at butikkerne selv har tilmeldt sig Coop's konkurrence om, hvem der kunne øge salget af økologi mest de første tre uger af januar. Det skriver Coop i en pressemeddelelse.
I alt er salget af økologi øget med 22 procent. Ifølge Coop svarer det til et øget salg på over 10 millioner kroner i forhold til de tre første uger af januar 2016.
Lokalsamfund med størst vækst
Det har særligt været ude i lokalområderne, at salget af økologi er steget mest. Ud af de ti butikker, som havde størst vækst, er otte enten Dagli´Brugsen eller LokalBrugsen. Vinderen er Dagli´Brugsen Mogenstrup i Sydsjælland, der mere end 3-doblede salget.
- Det er en fremgang, der alene er skabt af medarbejdernes engagement og gejst. Med godt købmandskab har de realiseret en central del af Coops strategi, et øget salg af økologi, og vist, at forbrugerne over hele Danmark er meget mere interesseret i økologi, end mange troede, siger Jesper K. Andersen, der er formatdirektør for Dagli´- og LokalBrugsen, i pressemeddelelsen.
Den butik, der opnåede den højeste økologi-andel af den samlede omsætning, var til gengæld SuperBrugsen Nørrebrogade med 36,8 procent.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter