Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Danskerne vil juleshoppe for milliarder på nettet





Tuesday den 28 October 2014 kl. 08:53 af: Freja Thorbech

Årets online-julehandel vil slå rekord, viser en ny undersøgelse fra Post Danmark, der mener, at der er et uudnyttet potentiale for netbutikkerne.

Det ser ud til, at en stor del af pakkerne under juletræet i år vil blive købt på nettet.

Årets første juleundersøgelse fra Post Danmark varsler nemlig endnu en rekord-jul for nethandlen. To måneder før jul svarer 4 ud af 10 danskere, at de vil købe julegaver på nettet i år for i gennemsnit 1455 kroner og samlet set for 2,2 milliarder kroner.

- Igen i år er der udsigt til, at julehandlen på nettet kommer til at slå alle rekorder. Det at handle på nettet er blevet en dagligdags ting for en stor del af danskerne, og i julen er nethandlen en måde at undgå decembers trængsel og alarm. På nettet kan man i ro og mag købe sine julegaver, og få dem leveret lige på den måde, der passer bedst i den travle juletid, og det benytter stadig flere sig af, siger Morten O. Nielsen, kommunikationschef i Post Danmark, i en udtalelse.

Uudnyttet potentile for netbutikker

Undersøgelsen viser også, at 29 procent  endnu ikke har besluttet sig for, om de vil købe årets julegaver online.

Derfor mener man hos Post Danmark, at der er et uudnyttet potentiale, som netbutikkerne kan udnytte, så julens nethandel vokser endnu mere.

- De danske netbutikker kan øge julesalget markant ved at synliggøre julen tidligt i de digitale og fysiske kanaler og ved at satse på nye shoppingfænomener som Black Friday, der i de seneste år er kommet til Danmark fra USA, siger Morten O. Nielsen.

Undersøgelsen resultater tyder samtidig på, at der vil ligge en del bogpakker under de danske juletræer. 

33 procent regner med at smide bøger i den virtuelle julekurv, mens legetøj og dametøj følger efter med en andel på henholdsvis 24 og 18 procent.

Undersøgelsen er foretaget af TNS Sifo for den dansk/svenske PostNord koncern, som Post Danmark er en del af. I Danmark har 1479 respondenter mellem 18 og 79 år deltaget i undersøgelsen.
 
LÆS OGSÅ: Verdens største boyband udgiver julekalender i 7-Eleven



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD