Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Danskerne køber ikke dagligvarer på nettet

Foto: detailfolk.dk



Monday den 27 May 2013 kl. 10:07 - Kilde: Politiken

De danske forbrugere er tilbageholdende med at købe dagligvarer online, selvom de ikke har problemer med at købe andre varetyper på nettet.

De danske forbrugere er ikke meget for at købe grøntsager og mælk på nettet, mens andre varetyper ofte ryger i onlineindkøbskurven.

Kun hver tiende dansker har købt dagligvarer på nettet inden for det seneste år, mens halvdelen har købt ting som rejser, hvidevarer, musik og tøj online. Det viser en undersøgelse foretaget af YouGov for supermarkedskæden Irma, skriver Politiken.

LÆS OGSÅ: Her er online supermarkedernes største udfordring

Der er flere grunde til, at danskerne er tilbageholdende med at bestille dagligvarerne online.

Halvdelen af dem, der fravælger de online dagligvarer, svarer i undersøgelsen, at de selv vil tjekke kvaliteten og vælge modenheden af frugt og grøntsager. 36 procent  vil ikke betale gebyr for at få varerne bragt ud, mens 29 procent synes, at det er besværligt at skulle være hjemme på bestemte tidspunkter for at tage imod varerne.

LÆS OGSÅ: Irma i ny stor satsning på nettet

Læs hele artiklen på Politiken


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD