Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Dansk Supermarked afslører milliard-investeringer

Foto: Jesper Rais/PR



Tuesday den 5 April 2016 kl. 10:15

Danmarks største detailhandelsvirksomhed afslører store planer, efter at Dansk Supermarked Group har fremlagt nyt flot årsregnskab.

Danmarks største detailhandelsvirksomhed viser i sit årsregnskab for 2015 atter stigende indtjeningsevne. For tredje år i træk løfter koncernen således både resultat før finansielle poster (ebit) samt ebit-margin til et niveau, der er blandt de allerbedste i europæisk detailhandel, oplyser Dansk Supermarked Group.

Fremover vil koncernen årligt investere to milliarder kroner i opførelse af nye butikker, renovering af eksisterende og yderligere udvikling af virksomhedens e-commerce platforme. Alene i 2016 investeres mere end en milliard kroner i Danmark, lyder det fra Dansk Supermarked Group, der blandt andet står bag Netto, Føtex, Bilka og Salling.

Fremgang i 2015

Sidste år ekspanderede Netto yderligere på tværs af landene, ligesom udrulningen af Netto UK fortsatte. I alt knap 50 nye butikker åbnede i Danmark, Sverige, Polen, Tyskland og Storbritannien. Både Netto Danmark og Netto Sverige leverede rekordresultater. Opkøb i 2015 omfattede Wupti.com inden for e-commerce og online fødevarevirksomheden Iposen.dk.

I 2015 steg Dansk Supermarked Groups omsætning til 57,474 milliarder kroner mod 57,156 milliarder kroner i 2014. Tallene inkluderer ikke Dansk Supermarked Groups andel af omsætningen i den engelske del af forretningen, som er på flere hundrede millioner kroner og voksende.

Resultatet før finansielle poster (ebit) blev løftet til 2,552 milliarder kroner mod 2,430 milliarder kroner i 2014. Det resulterende i en ebit-margin på 4,4 procent mod 4,3 procent i 2014.

LÆS OGSÅ: Coop og Dansk Supermarked uenige om ny planlov

Glæde over resultat

Dansk Supermarked Groups administrerende direktør, Per Bank, betegner 2015-resultatet som tilfredsstillende:

- 2015 må betegnes som et godt år for Dansk Supermarked Group. Vi har udbygget vores finansielle performance, styrket vores markedsposition på tværs af landene og foretaget en række strategiske investeringer.

- Samtidig har vi hele tiden formået at gøre noget ekstra for vores kunder med introduktionen af nye og spændende varer, endnu mere konkurrencedygtige priser og lanceret et helt nyt butikskoncept, siger Per Bank i en pressemeddelelse.

LÆS OGSÅ: Dansk Supermarked i flæsket på Coop

Kan fortsat outperforme

Per Bank har stor tiltro til 2016:

- Forventningen til 2016 er, at vi fortsat kan outperforme markedsvæksten inden for e-commerce og udvide forretningen yderligere inden for vores traditionelle forretningsområder. Ikke mindst i kraft af det ambitiøse investeringsspor, der dækker både Netto, føtex, Bilka og Salling.

Dansk Supermarked Groups overordnede strategi om at blive en førende international detailhandelsvirksomhed baseret i Danmark er ifølge direktøren fastholdt efter et tilfredsstillende 2015.

LÆS OGSÅ: Dansk Supermarked åbner Business College



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD