Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Dansk Supermarked indfører nyt kvitteringssystem

Foto: Claus Sjödin



Godt for miljøet

Hvis 10 procent af alle Dansk Supermarked Groups kunder fravælger en printet bon, giver det følgende besparelser:

93.543 stk. bonruller årligt

7.483 km bonrullestrimmel – svarende til turen fra København til Indiens sydligste del i fugleflugtslinje

31,62 ton papir

632 træer årligt

Cirka 30 ton CO2 – svarende til seks flyveture rundt om Jorden

Kilde: Dansk Supermarked Group

Wednesday den 11 November 2015 kl. 09:58 af: Søren Duran Duus

Som den første danske dagligvarekoncern giver Dansk Supermarked Group nu sine kunder mulighed for at kvitte papirbonen.

Dansk Supermarked Group har netop som den første dagligvarekoncern herhjemme indført, at kunder i Føtex, Netto, Bilka, Salling og Starbucks selv kan vælge, om der skal printes en bon, når de betaler med kort eller Mobilepay.

Hvis blot 10 procent af alle Dansk Supermarked Groups kunder vælger papiret fra, vil det give en årlig, miljøvenlig besparelse på 32 ton bonpapir eller 7.500 kilometer, hvis man ruller det hele ud, skriver Dansk Supermarked Group i en meddelelse.

Direktør for E-commerce & Digital i Dansk Supermarked Group, Kenneth Nielsen, er overbevist om, at løsningen vil blive udbredt i store dele af detailhandlen, hvilket vil sikre en kæmpemæssig besparelse på bonpapir.

Hvert år bruges knap en million ruller bonpapir alene i de 566 butikker, som Dansk Supermarked Group driver i Danmark. På landsplan gennemføres der over en milliard transaktioner i danske detailbutikker årligt, så her er potentialet for at spare papir også massivt, fremhæver Kenneth Nielsen.

LÆS OGSÅ: Supermarkeder bøvler stadig med fejl på boner

Kunderne bestemmer selv

Dansk Supermarked Group oplyser, at det er muligt at fravælge det nye miljøvenlige kvitteringssystem - og på den måde modtage både den elektroniske og den fysiske bon, hvis kunderne ønsker det. Og har man valgt papirkvitteringer fra, så er der altid mulighed for at bede kasseassistenten printe kvitteringen alligevel, hvis man får behov for det.

- Det fede ved denne løsning er, at det er helt op til kunden selv, hvordan han eller hun vil have det. Der er rigtig mange fordele ved de elektroniske kvitteringer, fordi det er en sikker måde at opbevare kvitteringer på. De bliver aldrig væk, de falmer heller ikke, og man kan altid finde dem frem, uanset hvor man befinder sig, fortæller Kenneth Nielsen.

Det er samarbejdet om elektroniske kvitteringer mellem Dansk Supermarked Group, Storebox og Danske Banks Mobilepay, som har ført til det miljøvenlige tiltag.

LÆS OGSÅ: Firma bag digitale kasseboner går konkurs



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD