Supermarkeder bøvler stadig med fejl på boner
Ny undersøgelse viser, at supermarkeder stadig har problemer med fejl på boner. Tallet er alarmerende højt, mener Forbrugerrådet Tænk. Dansk Supermarked beklager.
76 procent af danskerne har oplevet at finde fejl på en kassebon i supermarkedet det seneste år.
Det viser en undersøgelse, Yougov har foretaget for Søndagsavisen. Faktisk har mange fundet fejl mere end én gang, og hver femte angiver, at det er sket mere end 10 gange.
Tallet er alarmerende højt, mener Forbrugerrådet Tænk:
- Det må gøre indtryk på supermarkederne med så højt et tal. De bør tage det her alvorligt og få kigget internt på, hvad det skyldes, og hvordan de kan få strammet op, siger jurist Jakob Steenstrup til Søndagsavisen.
Det er især rabatter, der ikke bliver trukket, når en vare er på tilbud, der er problemet, skriver Søndagsavisen, som bringer en historie med en frustreret Føtex-kunde, der er stærkt utilfreds med, at kunder ikke kan stole på, at Føtex har styr på, at priserne tastes rigtigt ind.
LÆS OGSÅ: Firma bag digitale kasseboner går konkurs
Dansk Supermarked beklager
Hos Dansk Supermarked, der repræsenterer Føtex, Bilka, Netto og Salling, beklager man problemet med fejl på boner.
- Det er stærkt bekymrende, at så mange går rundt med oplevelsen af at have været udsat for prisfejl, for vi gør rigtig meget for at undgå dem. Blandt andet registrerer vi fejl, ligesom vi undersøger årsagerne til dem, så vi kan rette op på dem, siger kommunikationsrådgiver Maia Lindstrøm Sejersen til Søndagsavisen.
Dansk Supermarked forklarer, at detailhandelskoncernen i sit eget system ikke kan genkende antallet af fejl, men at der kan være mørketal, da ikke alle kunder henvender sig, når der er sket fejl. Dansk Supermarked mener dog ikke, at supermarkederne selv kan fange alle fejlene.
Også hos Coop, der blandt andet ejer Superbrugsen, Fakta og Irma, finder de selv langt færre fejl, end Søndagsavisens undersøgelse viser.
LÆS OGSÅ: Discountkrigen optrappes: Netto går i bon-krig med Fakta
Læs hele artiklen på SøndagsavisenFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter