Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Supermarkeder bøvler stadig med fejl på boner

Foto: Colourbox



Monday den 21 September 2015 kl. 10:51 - Kilde: Søndagsavisen

Ny undersøgelse viser, at supermarkeder stadig har problemer med fejl på boner. Tallet er alarmerende højt, mener Forbrugerrådet Tænk. Dansk Supermarked beklager.

76 procent af danskerne har oplevet at finde fejl på en kassebon i supermarkedet det seneste år.

Det viser en undersøgelse, Yougov har foretaget for Søndagsavisen. Faktisk har mange fundet fejl mere end én gang, og hver femte angiver, at det er sket mere end 10 gange.

Tallet er alarmerende højt, mener Forbrugerrådet Tænk:

- Det må gøre indtryk på supermarkederne med så højt et tal. De bør tage det her alvorligt og få kigget internt på, hvad det skyldes, og hvordan de kan få strammet op, siger jurist Jakob Steenstrup til Søndagsavisen.

Det er især rabatter, der ikke bliver trukket, når en vare er på tilbud, der er problemet, skriver Søndagsavisen, som bringer en historie med en frustreret Føtex-kunde, der er stærkt utilfreds med, at kunder ikke kan stole på, at Føtex har styr på, at priserne tastes rigtigt ind.

LÆS OGSÅ: Firma bag digitale kasseboner går konkurs

Dansk Supermarked beklager

Hos Dansk Supermarked, der repræsenterer Føtex, Bilka, Netto og Salling, beklager man problemet med fejl på boner.

- Det er stærkt bekymrende, at så mange går rundt med oplevelsen af at have været udsat for prisfejl, for vi gør rigtig meget for at undgå dem. Blandt andet registrerer vi fejl, ligesom vi undersøger årsagerne til dem, så vi kan rette op på dem, siger kommunikationsrådgiver Maia Lindstrøm Sejersen til Søndagsavisen.

Dansk Supermarked forklarer, at detailhandelskoncernen i sit eget system ikke kan genkende antallet af fejl, men at der kan være mørketal, da ikke alle kunder henvender sig, når der er sket fejl. Dansk Supermarked mener dog ikke, at supermarkederne selv kan fange alle fejlene.

Også hos Coop, der blandt andet ejer Superbrugsen, Fakta og Irma, finder de selv langt færre fejl, end Søndagsavisens undersøgelse viser.

LÆS OGSÅ: Discountkrigen optrappes: Netto går i bon-krig med Fakta

Læs hele artiklen på Søndagsavisen


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD