Digital bonkrig i detailhandlen
Der er kamp om markedet for digitale kasseboner i detailhandlen.
To rigmænd kæmper om at få de danske detailhandlere til at vælge lige netop deres digitale kassebon-service, skriver Børsen.
De to kombattanter er Helge Munk, der er hovedaktionær i Ekvittering, og Jacob Aisen, der står bag Kvittering.dk.
Kvittering.dk kan blandt andet hente boner fra Bilka, Føtex og Tiger, mens Ekvittering blandt andet kan hente boner fra Harald Nyborg og Magasin.
De to koncepter ligner hinanden til forveksling. Når kunden har tilmeldt sig med sit dankort, vil alle kvitteringer til det tilknyttede kort kunne findes online og via en app. Men hvor Ekvittering tager betaling fra forbrugerne, henter Kvittering.dk i stedet betalingen hos butikkerne.
LÆS OGSÅ: Dansk Supermarked lancerer digitale kvitteringer
Læs hele artiklen på BørsenFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter