Dansk modehus åbner første flagship store
Efter succes med flere shop-in-shops åbner et dansk modehus nu en flagship store på Frederiksberg.
Snart slår det danske modehus Sofie Schnoor dørene op til en flagship store på Gammel Kongevej på Frederiksberg.
Indtil nu har brandet haft 11 shop-in-shops i Norden blandt andet i Illum i København, men nu åbner man en butik, der efter planen skal give kunderne en oplevelse af et helt særligt univers.
- Efterspørgslen på vores to brands Sofie Schnoor og børnelinjen Petit By Sofie Schnoor har de sidste par år været støt stigende, og det har skabt et ønske om at åbne egen butik og dermed vise vores brands fulde DNA og univers, siger direktør Christian Schnoor til detailfolk.dk.
Det kommer blandt andet til udtryk ved, at det er Sofie Schnoor selv, der står for indretningen af butikken.
- Ud over vores egne brands får vi også et par andre nøje udvalgte mærker på voksensiden. Så det bliver et helt oplevelsesunivers i Sofies ånd, fortæller Christian Schnoor.
Åbner til september
Efter planen slår den nye butik dørene op til september, og placeringen på Gammel Kongevej er nøje udvalgt.
- Firmaet er startet her, og vores hjerter banker for Frederiksberg. Der er sket en masse på Gammel Kongevej, og vi er overbeviste om et comeback som en af de førende shopping-gader i Danmark, siger Christian Schnoor.
I butikken vil man blandt andet føre "limited editions", som kun kan fås, hvis man vælger at lægge vejen forbi Gammel Kongevej.
Som det ser ud nu, driver virksomheden selv butikken og de 11 shop-in-shops, men direktøren er ikke afvisende over for på sigt at kigge på mulighederne for franchising.
- Da konceptet stadig er nyt og under udvikling er det vigtigt for os at have det helt tæt ind til kroppen, så vi i stor udtrækning kan overføre vores DNA til butikken/shopperne. På sigt kunne det sagtens blive interessant med franchise, hvis den rigtige mulighed byder sig, siger Christian Schnoor.
Voksede igennem krisen
Selvom krisen har kradset i den danske modebranche, er det ikke noget, man har mærket hos Sofie Schnoor.
- Samtidig med krisen åbnede vi egne shop-in-shops i Illums Bolighus og fik gode samarbejder i udlandet. Vi er kommet fint igennem og endda med vækst, siger direktøren.
Han fortæller, at man gennem krisen har haft et tæt samarbejde med forhandlerne, da man godt har kunne mærke, at de har haft nogle hårde år.
Selv er man kommet styrket igennem og er klar til fremtidige udfordringer.
- Sofie Schnoor oplever en stor og stigende efterspørgsel, og det er netop denne vi imødekommer med egen butik. Også i udlandet stiger efterspørgslen, og derfor vil dette også være et projekt, der vil blive kigget mere på over de kommende år, forklarer Christian Schnoor.
Han er ikke afvisende over for, at der kan være nye butikker eller shop in shops på vej.
- Det er helt klart en fordel for os at kunne vise hele vores kollektion og derved bruge disse shop-in-shops og egne butikker som positionerings platform. Kunderne skal ikke være i tvivl om, hvad Sofie Schnoor er, og hvad vi står for. Og det har vi mulighed for at vise med dette. Det kan derfor ikke udelukkes, at succesen med disse vil fortsætte, siger Christian Schnoor til detailfolk.dk.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter