Modebutikker satser på nettet
Mange danske modebutikker forsøger sig med salg via nettet, viser en ny undersøgelse.
Flere danske modevirksomheder forsøger sig med virtuelle butikker på nettet.
To tredjedele af virksomhederne i modebranchen bruger e-handel, viser en ny undersøgelse lavet af Dansk Erhverv og brancheforeningen WEAR i samarbejde med Fashion Forum. Det skriver Berlingske Business.
Virksomhederne henter dog stadig det meste af deres omsætning i de fysiske butikker. Hver fjerde virksomhed henter ti procent af deres salg på nettet, mens kun fire procent formår at hente 50 procent af omsætningen ved kundernes køb fra computer eller telefon.
Og det er på nettet, at virksomhederne skal satse, hvis de vil fange fremtidens unge forbrugere, der er vokset op med internettet. Det forklarer lektor ved CBS Niels Kornum til Berlingske Business.
LÆS OGSÅ: Butikker vil raketvækste på internettet
Læs hele artiklen på Berlingske BusinessFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter