Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Dansk detailsucces i Asien vil firedoble antallet af butikker

Anders Peter og Anne Trads Juel Sauerberg stiftede Norbreeze Group i 2004.
Foto: Norbreeze Group



Wednesday den 7 May 2014 kl. 14:43 af: Freja Thorbech

Danske Norbreeze Group har mere end 50 butikker i Sydøstasien. Det antal skal firedobles inden for de næste år, lyder de ambitiøse planer.

Der er store planer for vækst i danske Norbreeze Group.

Virksomheden driver i dag mere end 50 direkte eller indirekte ejede butikker i hele Sydøstasien og Macau for mærkerne Cath Kidston, Bering, Pandora, Timberland og Philip Stein.

Alene i år er ambitionen at vækste med 60 procent, så omsætningen i 2014 lander på over 300 millioner kroner. Det skal ske gennem tre primære faktorer.

Først og fremmest er der mange nye butikker på tegnebrættet.

- Vi har et internt mål for, hvor mange butikker vi åbner over de næste tre til fem år, og der er vi tæt på at firedoble i forhold til, hvor vi står i dag, siger medstifter og CEO, Anders Peter Juel Sauerberg, til detailfolk.dk.

Derudover leder virksomheder efter nye brands, der kan passe ind i den resterende brandportefølje. Det skal være mærker, der kan bære butikker i eget navn.

- Vi er meget selektive. Vi kigger efter brands, som vi kan se potentiale i, siger Anders Peter Juel Sauerberg.

Som den tredje faktor fremhæver CEO’en, at der skal fokuseres mere på de regionale salgskontorer. Virksomheden har i dag kontorer i Singapore, Malaysia og Hongkong, men kontoret i Singapore er meget længere fremme end de andre.

- Det er de tre overordnede faktorer for vores vækst. Derudover er der nogle mindre faktorer, som er, at vi vil fokusere på at optimere hver enkel forretning, hvor der er rigtig mange procent at hente i at forbedre driften og produktiviteten, forklarer Anders Peter Juel Sauerberg.

Samtidig løfter han også sløret for, at virksomheden selv vil investere i et brand.

- Et af vores fremtidige mål inden for de næste tre til fem år er at købe et brand, som vi ser potentiale i. Ikke kun for Asien, men globalt, siger han.

Erfaren erhvervsmand i bestyrelsen

For nyligt kunne Norbreeze Group offentligøre, at den tidligere CEO for ISS, Waldemar Schmidt, er ny bestyrelsesformand i virksomheden.

Og det er netop væksten, som den erfarne erhvervsmand skal hjælpe med.

- Vi har specialiseret os i at drive de her forretninger og gøre dem profitable og succesfulde, så hvis vi ganger den formel op, kan vi speede hele processen op og derigennem få den vækst, vi har planlagt. Waldemar Schmidt skal være en del af det. Han skal sikre, at vi holder os til den strategi, der er aftalt og give os sparring, siger Anders Peter Juel Sauerberg.

Norbreeze Group er i dag ejer af Anders Peter Juel Sauerberg og hans kone, Anne Trads Juel Sauerberg. I enkelte af datterselskaberne er der interesser udefra, men planen er, at ægteparret med hjælp fra Waldemar Schmidt skal bygge virksomheden op, så der kan komme eksterne investorer ind eller virksomheden kan blive børsnoteret inden for de næste fem år. Anders Peter Juel Sauerberg understreger dog, at det endnu ikke er noget, der er planlagt konkret.

Norbreeze Group blev stiftet i 2004 af Anders Peter og Anne Trads Juel Sauerberg. Virksomheden har i dag mere end 50 direkte eller indirekte ejede butikker, der repræsenterer globale brands som Cath Kidston, Bering, Pandora, Timberland og Philip Stein.

LÆS OGSÅ: Sådan skabte et dansk iværksætterpar en asiatisk detailsucces



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD