Ambitiøse Joe & The Juice vil fordoble antallet af butikker
Flere butikker og en ny app er nogle af ingredienserne i den ekspansionssandwich, som Joe & The Juice er ved at bikse sammen.
Der er fuld fart på, når de velkendte juicere langer kaffe, juice og sandwich over disken hos Joe & The Juice.
Også kædens vækstambitioner er der kommet fuld fart på, siden den svenske kapitalfond Valedo Partners kom med som hovedaktionær i kæden med 57 butikker i december sidste år.
- Det er jo typisk sådan, at med private equity funds, at man gerne vil tredoble projektet over en femårig periode. Det betyder for os, at vi over de næste tre fire år skal nå op omkring 120 butikker, siger stifter og adm. direktør Kaspar Basse til detailfolk.dk.
I første omgang er planerne for 2014 dog, at kædens position i de nordiske nabolande skal op på niveau med den danske. Her har kæden pt otte butikker i Sverige og syv butikker i Norge, mens der herhjemme ligger 31 Joe & The Joe butikker rundt om i landet.
På sigt skal også nye markeder i spil for kæden, der for nyligt løb med Retail Entrepreneurship Prisen for at have skabt en unik retail-oplevelse.
LÆS OGSÅ: Her er vinderne af detailpriserne 2014
- Vi har ikke nye markeder på tegnebrættet lige nu, men i løbet af efteråret tager vi en beslutning om, hvor vi vil tage hul i begyndelsen/midten af 2015. Jeg vil tro, at vi har taget fat på et nyt marked inden midten af næste år, lyder det fra Kaspar Basse.
Vækst giver udfordringer
For den hastigt voksende succesvirksomhed bliver en af de helt store udfordringer fremadrettet at sikre kvalitet i takt med væksten.
- Når man ikke har noget mål for sin vækst, og man er i gang med at opbygge konceptet, kan man nøjes med at sige ’ja tak’ til de fantastiske ting, som opstår, uden at der er timing på. Vi er ved at blive så store, at vi går mod en mere strategisk drevet vækst, og når man skal vækste mere aggressivt, bliver man også nødt til at sætte nogle mål med en given frekvens. Det er at nå de mål samtidig med, at man bibeholder sin kvalitet i eksempelvis udvalg af beliggenheder og træning af personalet, det er en rigtig stor udfordring, forklarer Kaspar Basse.
Samtidig fremhæver han også de makroøkonomiske udfordringer, der i øjeblikket er dikteret af et meget omskifteligt detailmiljø.
- Når tøjbutikkerne har en stor udfordring med internetsalg, får cafeerne så også nogle udfordringer, fordi folk ikke længere går ud og køber tøj, spørger Kaspar Basse og forsøger selv at besvare sit spørgsmål:
- Måske er vi lige præcis den oase, som man uafværgeligt vil søge, og som man – i hvert fald indtil internettet udvikler sig mere – ikke kan substituere. Et café-miljø er svært at finde på internettet, siger han.
Artiklen fortsætter på næste side
Forrige side | 1 2 | Næste side |
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter