Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Ambitiøse Joe & The Juice vil fordoble antallet af butikker

Foto: detailfolk.dk



Thursday den 10 April 2014 kl. 14:20 af: Freja Thorbech

Flere butikker og en ny app er nogle af ingredienserne i den ekspansionssandwich, som Joe & The Juice er ved at bikse sammen.

Der er fuld fart på, når de velkendte juicere langer kaffe, juice og sandwich over disken hos Joe & The Juice.

Også kædens vækstambitioner er der kommet fuld fart på, siden den svenske kapitalfond Valedo Partners kom med som hovedaktionær i kæden med 57 butikker i december sidste år.

- Det er jo typisk sådan, at med private equity funds, at man gerne vil tredoble projektet over en femårig periode. Det betyder for os, at vi over de næste tre fire år skal nå op omkring 120 butikker, siger stifter og adm. direktør Kaspar Basse til detailfolk.dk.

I første omgang er planerne for 2014 dog, at kædens position i de nordiske nabolande skal op på niveau med den danske. Her har kæden pt otte butikker i Sverige og syv butikker i Norge, mens der herhjemme ligger 31 Joe & The Joe butikker rundt om i landet.

På sigt skal også nye markeder i spil for kæden, der for nyligt løb med Retail Entrepreneurship Prisen for at have skabt en unik retail-oplevelse.

LÆS OGSÅ: Her er vinderne af detailpriserne 2014

- Vi har ikke nye markeder på tegnebrættet lige nu, men i løbet af efteråret tager vi en beslutning om, hvor vi vil tage hul i begyndelsen/midten af 2015. Jeg vil tro, at vi har taget fat på et nyt marked inden midten af næste år, lyder det fra Kaspar Basse.

Vækst giver udfordringer

For den hastigt voksende succesvirksomhed bliver en af de helt store udfordringer fremadrettet at sikre kvalitet i takt med væksten.

- Når man ikke har noget mål for sin vækst, og man er i gang med at opbygge konceptet, kan man nøjes med at sige ’ja tak’ til de fantastiske ting, som opstår, uden at der er timing på. Vi er ved at blive så store, at vi går mod en mere strategisk drevet vækst, og når man skal vækste mere aggressivt, bliver man også nødt til at sætte nogle mål med en given frekvens. Det er at nå de mål samtidig med, at man bibeholder sin kvalitet i eksempelvis udvalg af beliggenheder og træning af personalet, det er en rigtig stor udfordring, forklarer Kaspar Basse.

Samtidig fremhæver han også de makroøkonomiske udfordringer, der i øjeblikket er dikteret af et meget omskifteligt detailmiljø.

- Når tøjbutikkerne har en stor udfordring med internetsalg, får cafeerne så også nogle udfordringer, fordi folk ikke længere går ud og køber tøj, spørger Kaspar Basse og forsøger selv at besvare sit spørgsmål:

- Måske er vi lige præcis den oase, som man uafværgeligt vil søge, og som man – i hvert fald indtil internettet udvikler sig mere – ikke kan substituere. Et café-miljø er svært at finde på internettet, siger han.

Artiklen fortsætter på næste side


Forrige side 1 2 Næste side

Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD