Dagrofa jubler over succes med private label-salg
Danmarks tredjestørste dagligvarekoncern glæder sig over salgsvækst af private label-varer i Dagrofas butikker. Og satser på mere.
15 måneder efter lanceringen af fødevaremærke-serien Gestus på i dag godt 500 forskellige varer er der glæde hos Dagrofa.
Således betegner dagligvarekoncernen udviklingen i salget af private label-varer som en ’stærk’ fremgang.
Med Gestus-mærket som spydspids voksede salget af egne brands godt 10 procent i 2015 – drevet frem af voksende salg i særligt Meny og Kiwi, oplyser Dagrofa, der er Danmarks tredjestørste dagligvarekoncern, og som blandt andet står bag kæderne Meny, Kiwi, Spar, Min Købmand og Let-Køb.
- Det er en fornøjelse at se tilbage på det første år med Gestus, hvor vi har haft historisk fremgang på vores salg af private label, siger Michael Rahbek, chef for private label i Dagrofa.
Flere private label-varer
Michael Rahbek forklarer, at lanceringen af Gestus-mærket er en vigtig del af vækststrategien i Dagrofa.
- Både tallene og kundernes efterspørgsel i butikkerne og reaktioner på vores sociale medier viser, at Gestus på kun et år (salget startede i januar 2015, red.) har skabt en stærk position i markedet, fremhæver Michael Rahbek i en skriftlig kommentar.
Fra 2014 til 2015 voksede private labels andel af det samlede salg i Dagrofas kæder med knap 10 procent.
- Vores mål om at drive udviklingen af nye kvalitetsfødevarer med Gestus-mærket er lykkedes utrolig godt på tværs af vores kæder, konkluderer Michael Rahbek.
Han oplyser, at der i år kommer mindst 100 nye Gestus-varer ud på butikkernes hylder. Samtidig udbygger Dagrofa serien med over 200 kødprodukter, der fra maj bliver lagt ind under mærket.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter