Dagrofa sender milliongave i signalværdi
Danmarks tredjestørste dagligvarekoncern sender i en charmeoffensiv milliongave til tiltrængt erhverv.
- Vi ved godt, at vi ikke redder det danske landbrug med vores bidrag, men vi har med kampagnen sat fokus på de gode danske varer, vi sælger i vores butikker.
Sådan siger Per Thau, koncernchef i Dagrofa, i en kommentar til, at Dagrofa støtter landbruget med 1,5 millioner kroner.
Via dagligvarekoncernens kampagne ’Vælg dansk - du køber, vi gi’r’ har Dagrofa sendt mere end 1,5 millioner kroner tilbage til producenterne i dansk landbrug.
Siden september 2015 har Dagrofa sendt 50 øre til danske producenter, hver gang forbrugerne har købt ’Du køber - vi gi’r’-varer i koncernens butikker. Kampagnen blev lanceret, fordi Dagrofa ønskede at støtte danske kvalitetsfødevarer og fremme udbud og udvikling hos danske landbrug og producenter.
LÆS OGSÅ: Dagrofa-direktør i hastigt exit
Signalværdi
I alt har godt 40 produkter gennem perioden været synligt mærket med ’Vælg dansk’-logoet. De har været solgt i Dagrofas dagligvarebutikker i kæderne Meny, Kiwi, Spar og Min Købmand.
- Vi har ønsket at sende et tydeligt signal om, at vi bakker op om de danske producenter ved at sende penge tilbage til dem, når produkter er blevet solgt. Vi håbede på at kunne sende cirka 1,5 millioner kroner tilbage, og nu hvor vi har gjort kampagnen op, kan vi konkludere, at vi er kommet i mål, siger Per Thau.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter