Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Coop satser omsider på stort online-supermarked

Foto: detailfolk.dk



Friday den 8 April 2016 kl. 10:44 af: Søren Duran Duus

Efter et langt tilløb skal der nu for alvor sælges dagligvarer på coop.dk – det kan presse Dansk Supermarked ud af busken, vurderer ekspert.

Online-satsningerne fortsætter i dagligvarebranchen.

Torsdag åbnede detailhandelskoncernen Coop via coop.dk et nyt supermarked, der leverer dagligvarer til døren over hele landet.

Den nye forretning er en overbygning i forhold til koncernens nuværende netbutik, irma.dk, der fortsætter, men fremover vil fungere som en ’shop-i-shop’.

LÆS OGSÅ: To kæder hjælper Coop til flot årsregnskab - én kæde dumper

- Målet er, at vi hjælper til en lettere hverdag for flere danskere, hvor vi ikke mindst har fokus på travle børnefamilier over hele landet. Varerne er dem, man kender fra alle Coops kæder, så der bliver tale om ’alt det bedste fra Coop’, siger Coops koncerndirektør, Jan Madsen.

Det er ønsket om flere online-kunder, der trækker.

- Irma.dk har en god udvikling, men vi ønsker at komme bredere ud med et koncept, der appellerer til en større del af befolkningen, siger Jan Madsen i en pressemeddelelse.

LÆS OGSÅ: Dansk Supermarked afslører milliard-investeringer

Pres på Dansk Supermarked

Ifølge Flemming Birch, ekspert i detailtrends og medstifter af konsulentfirmaet Birch & Birch, kan Coops nye online-satsning være med til at presse Dansk Supermarked Group ud af busken, så Dansk Supermarked også for alvor føler trang til at trykke på online-speederen – hvis det lykkes for Coop at hive tilstrækkeligt mange kunder over på nettet:

- Hvis du spørger mig, hvem der har ret i, om det her er en god idé i Danmark på det marked, vi har lige nu, så har Dansk Supermarked ret.

- Jeg kender ingen eksempler fra udlandet, hvor der er penge i det her. På den anden side har vi hele tiden i vores hus sagt, at hvis onlinesalg af fødevarer overhovedet skal have en fremtid i Danmark, så skal en af de store gå helhjertet ind i det. Derfor kan det godt være, at det her kan gå hen og ændre spillet, siger Flemming Birch til Berlingske Business.

Detaileksperten påpeger, at nethandlen herhjemme fortsat blot udgør en brøkdel af det samlede dagligvaremarked, hvilket især skyldes de mange dagligvarekæder i Danmark.

LÆS OGSÅ: Dansk Supermarked i nyt online-sats



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD