Coop lokker de unge med Snapchat-præmier
En kasse fyldt med rengøringsmidler kombineret med en Snapchat-kode. Det er Faktas forsøg på at lokke unge mennesker ind i butikken.
Fakta deler nu kasser ud med gratis varer til unge, som netop er flyttet hjemmefra. Det skriver Coop i en pressemeddelelse.
Alt, man skal gøre, er at aflæse dagens kode på Fakta’s Snapchat. Derefter indtaster man koden på fakta.dk, og så får man et værdibevis på SMS, som man viser ved kassen i sin lokale Fakta.
Herefter får man udleveret Faktas flyt-selv-kasse til en værdi af 125 kroner. I kassen findes der varer fra Ajax, Ariel, Bamseline, Cillit Bang, Colgate, Dr. Bechmann, Kims, Maxim, Niveau og Zendium. Der er i alt 12.000 kasser, og det er efter princippet først til mølle.
Kommunikation på Snapchat
Fakta vurderer, at deres nye strategi opfylder to formål. Det ene er, at Fakta er en altruistisk virksomhed, som bare gerne vil hjælpe de unge. Den anden er, at de gerne vil bruge Snapchat til at lokke de unge ind i butikken.
- For det første vil vi gerne hjælpe de unge til at få et fornuftigt forbrug fra det øjeblik, de er fløjet fra reden og flyttet for sig selv. For det andet vil vi gerne teste Snapchat som en måde at kommunikere med denne målgruppe på, siger marketingschef i Fakta, Hedidi Kessler i pressemeddelelsen.
Spørgsmålet er så, hvordan Faktamedarbejderne kan tjekke, at de unge, som gør brug af koden, netop er flyttet hjemmefra?
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter