Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Centerforening betaler stor bøde

Foto: detailfolk.dk



Monday den 4 April 2016 kl. 15:10 af: Søren Duran Duus

Centerforeningen i stort dansk shoppingcenter beklager over for forbrugerombudsmanden, at den har ført en vildledende kampagne.

280.000 kroner.

Så meget har Centerforeningen City 2 betalt i bøde for at have vildledt forbrugerne i en kampagne for momsfri weekend i shoppingcentret City 2 i Høje Tåstrup ved København.

Det oplyser forbrugerombudsmanden, Christina Toftegaard Nielsen.

Konkret betaler Centerforeningen City 2 bøden for i en kampagne at have vildledt forbrugerne om en rabat på 20 procent.

LÆS OGSÅ: Klager over lidt for smart markedsføring sætter rekord

På bannere, der hang i shoppingcentret i november 2013, stod der med stor skrift ’Momsfri butik, 20 % på alle varer’. Og i to avisannoncer blev forbrugerne lovet ’… 20 % i butikkerne her’ efterfulgt af en liste over de pågældende butikker.

- Imidlertid var varer, der i forvejen var nedsatte, samt udvalgte varer og varer købt med anden rabatordning undtaget rabatten. Det fremgik dog kun med meget lille skrift nederst på bannerne og i avisannoncerne, forklarer forbrugerombudsmanden, der sidste år politianmeldte foreningen for at have overtrådt markedsføringsloven.

LÆS OGSÅ: Butikker risikerer enorme bøder

I strid med markedsføringsloven

Forbrugerombudsmanden vurderede, at forbrugerne meget nemt kunne overse forbeholdet, og at City 2’s markedsføring af rabatten dermed var vildledende.

- City 2 har vildledt forbrugerne til at tro, at de fik 20 procent i rabat på alle varer i butikscentret, selvom det ikke var tilfældet. Det er i strid med markedsføringsloven og udløser derfor en bøde på 280.000 kroner til City 2, meddeler forbrugerombudsmanden.

Virksomheder må ifølge markedsføringslovens § 3 ikke bruge vildledende eller urigtige angivelser eller udelade væsentlige informationer, hvis det er egnet til mærkbart at forvride forbrugernes eller andre virksomheders økonomiske adfærd på markedet.

LÆS OGSÅ: Silvan betaler kæmpebøde for prisfejl



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD