Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Byggemarked lancerer click & collect

Foto: XL-BYG



Friday den 25 April 2014 kl. 05:50 af: Freja Thorbech

XL-BYG forsøger sig nu med at lade kunderne bestille byggevarer online, som derefter kan afhentes i kædens butikker.

Nu skal det være nemmere for gør-det-selv-folket at købe varer på nettet.

Det mener man hos XL-BYG, der derfor forsøger sig med en ny click & collect-løsning, hvor kunderne kan bestille varer online og derefter hente dem i butikken.

- Vi ser i stigende grad en interesse for at shoppe byggevarer på nettet. Men samtidig giver kunderne også udtryk for, at det kan være besværligt enten at være hjemme, når varerne leveres med fragtmanden, eller at skulle hente dem på posthuset, som i dag ofte ligger langt væk, siger Alice Monberg, der er marketingchef i XL-BYG, i en udtalelse.

Får besked, når varerne ligger klar

Rent praktisk vælger kunderne selv i hvilken butik, de vil hente varerne, når de bestiller dem online. Derefter får de besked, når varerne ligger klar i butikken i en dertil indrettet XL-Pakkeshop.

- Vi har samtidig etableret en separat skranke, hvor pakkeshopvarerne kan afhentes, så man hurtigt kan få sine varer udleveret og komme videre, siger Alice Monberg.

XL-BYG har mere end 250 butikker i Skandinavien.

LÆS OGSÅ: Storcenter tester ny form for click & collect



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD