Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Butikker på landets stationer ramt af voldsom nedtur

Foto: 7-Eleven/PR



DSB SERVICE & RETAIL A/S

- Selskabet forestår driften af en landsdækkende kæde med 65 kiosker beliggende på togstationer.

- Desuden drives en række mindre aktiviteter - herunder bagagecenteret på Københavns Hovedbanegård.

Omsætning
2020: 695.840
2019: 887.531
2018: 892.941

Primær drift
2020: -53.480
2019: 27.951
2018: 34.665

Årets resultat
2020: -42.305
2019: 20.472
2018: 25.933

Kilde: DSB Service & Retail A/S, Årsrapport for regnskabsåret 1. januar - 31. december 2020

Wednesday den 17 March 2021 kl. 12:02 af: Kristian Holgersen

De fede bundlinjer bliver skiftet ud med et dundrende underskud i årsregnskabet for DSB’s kæde af stationsbutikker.

Normalt er det en særdeles indbringende forretning at sælge pølsehorn, kaffe og årskort til folk på farten.

Se bare på de tidligere årsregnskaber fra selskabet DSB Service & Retail, som driver stationsbutikker over hele landet under 7-Eleven-konceptet. De bugner af overskud på mellem 34 og 20 millioner kroner.

Men i det seneste årsregnskab fra 2020 kører festen fuldstændig af sporet med en bundlinje, der ender helt nede i minus 42,3 millioner kroner.

Samtidig bliver der skåret en stor luns af omsætningen, som lander på 695 millioner kroner.

- I 2020 har DSB S&E haft et ekstraordinært stor fald i antal kunder som følge af COVID-19, og de restriktioner og anbefalinger myndighederne har meldt ud for at begrænse smittespredningen, fremgår det af årsrapporten.

- Det har kun i begrænset omfang været muligt at nedbringe omkostningerne for at kompensere for den lavere omsætning.

Coronakrisen kommer også til at påvirke det indeværende regnskabsår, lyder det fra selskabet, som først forventer at kunne øge omsætningen, når større dele af samfundet genåbner.

Forlængelse af aftale

Tidligere i år indgik DSB Service & Retail og Reitan Convenience, som ejer rettighederne til 7-Eleven i Danmark, en aftale, der forlænger det nuværende samarbejde med syv ekstra år.

Parterne driver i skrivende 7-Eleven-butikker på 63 stationer landet over og står desuden for salg ombord i lyntog gennem konceptet Kaffeekspressen.

- Jeg er glad for, at vi i dag kan offentliggøre, at vi har forlænget aftalen med vores mangeårige samarbejdspartner DSB Service & Retail. Samarbejdet har været en stor succes for begge parter, siger Jesper Østergaard. Han er adm. direktør i Reitan Convenience Denmark A/S.

- Landets togstationer vigtige lokationer med mange pendlere hver dag. Den nye aftale sikrer, at vi kan udvikle det gode samarbejde og tilfredsstille kunder i by, på land, langs vejene og på togstationerne, fortsætter han.

Samarbejdet mellem DSB og Reitan-koncernen blev indledt i 2010.

LÆS OGSÅ: 7-Eleven starter leveringstjeneste: Vi skal også komme til kunderne



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD