Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Butikker kan spare penge på kundeklubber

Foto: detailfolk.dk



Wednesday den 14 January 2015 kl. 09:09 - Kilde: Finans.dk

Det koster mere at lokke nye kunder i butikken end at gøre eksisterende kunder loyale, viser ny forskning.

Det er dyrt at lokke nye kunder ind i butikken.

Faktisk koster det fem til seks gange mere end at vedligeholde forholdet til eksisterende kunder gennem eksempelvis en kundeklub, viser ny forskning fra Shanghai Finance University, skriver Finans.dk.

Nikolaj Nørgaard, der er direktør i Danmark for konsulentvirksomheden Kaplan RM, der arbejder med kundeklubber, siger til Finans.dk, at det i fleste tilfælde ikke kan betale sig at satse på nye kunder. Han henviser til lignende undersøgelser fra Harvard Business School, der viser, at de loyale kunder bidrager med mellem 25 og 95 procent mere til omsætningen end almindelige kunder.

LÆS OGSÅ: Forsker advarer mod kundeklubbber

Læs hele artiklen på Finans.dk


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD