Butikker kan spare penge på kundeklubber
Det koster mere at lokke nye kunder i butikken end at gøre eksisterende kunder loyale, viser ny forskning.
Det er dyrt at lokke nye kunder ind i butikken.
Faktisk koster det fem til seks gange mere end at vedligeholde forholdet til eksisterende kunder gennem eksempelvis en kundeklub, viser ny forskning fra Shanghai Finance University, skriver Finans.dk.
Nikolaj Nørgaard, der er direktør i Danmark for konsulentvirksomheden Kaplan RM, der arbejder med kundeklubber, siger til Finans.dk, at det i fleste tilfælde ikke kan betale sig at satse på nye kunder. Han henviser til lignende undersøgelser fra Harvard Business School, der viser, at de loyale kunder bidrager med mellem 25 og 95 procent mere til omsætningen end almindelige kunder.
LÆS OGSÅ: Forsker advarer mod kundeklubbber
Læs hele artiklen på Finans.dkFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter