Bureau skal udvikle nyt koncept for Coop
Brugskæderne i Coop skal arbejde tættere sammen. Derfor har koncernen hyret et leadbureau til udvikling af nye strategier.
I august blev SuperBrugsen, Kvickly, Dagli’Brugsen og LokalBrugsen samlet under én og samme ledelse ved en større omstrukturering af Coop. Nu har dagligvarekoncernen hyret et kreativt bureau til at udvikle en ny strategisk platform og et kreativt koncept for brugskæderne.
Valget faldt på Konstellation & Republica, som i forvejen er leadbureau for Irma og SuperBrugsen og står bag Fakta og Kvicklys tilbudsaviser. En af bureauets hovedopgaver bliver at give butikkerne en stærkere lokal tilknytning.
- Vi taler om et mere nært Coop med fokus på lokale tilpasninger i de enkelte kæder. I den forbindelse står vi over for en spændende udfordring, hvor vi skal skabe en ny strategisk og kreativ platform for Brugskæderne, siger Pia Niemann, marketingdirektør for Brugskæderne i Coop, i en pressemeddelelse.
Stadig forskellige kæder
Coops dagligvarekæder vil dog stadig fremstå som selvstændige brands.
- Vi fastholder de enkelte kæders profiler, men den nye organisation skal sikre en større synergi og en samlet koordinering af indsatserne, siger Pia Niemann. Hun ser samtidig frem til samarbejdet med Konstellation & Republica.
- Som leadbureau for den nye strategiske og kreative brand-platform har vi valgt Konstellation & Republica, fordi vi ikke alene får en top-motiveret partner, der kender os og det marked, vi bevæger os på, rigtig godt, siger hun.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter