Boligkæde lancerer ny strategi
Med mere end 40 butikker på landsplan gør botex sig klar til 2014 ved at sadle om til en ny omni-channel strategi.
Online og offline skal opfattes som en samlet enhed for kunderne.
Det er målet for bolig- og tekstilkæden Botex, der har indledt en omstillingsproces, der i 2014 skal omstille kæden fra at være en traditionel detailhandler til at blive en omni-channel detailhandler.
- En proces, som den vi skal igennem i løbet af 2014 kræver fælles fodslag på tværs af organisationen, og vi har derfor arbejdet tæt sammen med butikker, leverandører og samarbejdspartnere, for at sikre opbakning og ejerskab hele vejen rundt. Det er fuldstændigt afgørende, hvis vi skal have succes med det nye omni-channel fokus, siger Jørgen Adelgaard, der er kædedirektør hos botex, i en udtalelse.
Tilpasser processer og arbejdsgange
Indtil nu har den frivillige kæde kørt de 40 landsdækkende butikker og webshoppen hver for sig, men det skal være slut nu. I stedet vil man omstille organisationen, så arbejdsgange og processer bliver tilpasses og optimeret i forhold til det nye fokus. Samtidig bliver også salgs- og marketingkanaler udviklet, så kunderne bliver mødt med en række nye online features, herunder en helt ny webshop.
Boligkæden har valgt at samarbejde med webdanmark.com, der har tidligere erfaring fra detailbranchen med kunder som Tøjeksperten, Noa Noa, Imerco, og Fona.
LÆS OGSÅ: Cross channel giver både muligheder og udfordringer
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter