Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Black Friday udløste shopping-orgie på nettet

Foto: detailfolk.dk



Thursday den 4 December 2014 kl. 11:23 af: Newspaq

De danske netbutikker oplevede stor fremgang i omsætningen på Black Friday. Endnu flere vil hoppe med på bølgen til næste år, viser en undersøgelse.

Det var ikke kun de fysiske butikker, der oplevede en fremgang i omsætningen, da det amerikanske udsalgsfænomen Black Friday ramte Danmark i sidste uge.

LÆS OGSÅ: Danske kæders Black Friday slog rekord

En ny undersøgelse, som er lavet blandt Forening for Dansk internet Handel (FDIH) medlemmer, viser, at 63 procent af de danske netbutikker oplevede en fremgang i omsætningen på mere end 30 procent takket være Black Friday.

Black Friday er et amerikansk fænomen, hvor butikkerne ifølge traditionen sætter sine varer voldsomt ned dagen efter Thanksgiving for blandt andet at sparke julesalget i gang.

Ifølge Annette Falberg, administrerende direktør i FDIH, er stigningen herhjemme et bevis på, at fænomenet nu også for alvor har ramt Danmark.

- Vi kan konstatere, at der er sket næsten en fordobling i antallet af netbutikker, som holder Black Friday sammenlignet med 2013.

- E-handlerne kan i højere grad mærke presset fra forbrugerne og konkurrenterne, da hele 4 ud af 10 netbutikker, som holdt Black Friday i år, fortalte at det var en spontan beslutning i ugen op til fredagen, siger Annette Falberg.

Bliver endnu mere udbredt næste år

Hun forventer, at fænomenet bliver endnu mere udbredt næste år.

- Baseret på svarene fra vores e-butikker vil mange flere deltage næste år. 36 procent af de butikker, som ikke havde Black Friday-tilbud i år, fortæller, at de hopper med på bølgen i 2015.

- Det er værd at bemærke, at knap halvdelen af netbutikkerne med Black Friday-udsalg oplevede at få kontakt med nye kunder. Så det er næppe overraskende, at alle Black Friday-butikker fra i år også er med til næste år.

- Det amerikanske udsalgsfænomen er kommet for at blive, også på nettet, konstaterer Annette Falberg.

/ritzau/

LÆS OGSÅ: Glem Black Friday - her er verdens største shoppingdag



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD