Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Bilka vil sælge innovative fødevarer

Foto: Dansk Supermarked



Thursday den 19 November 2015 kl. 15:00 - Kilde: FødevareWatch

Problemer er til for at blive løst, og nu vil Bilka sælge nogle af de innovative løsninger på kendte fødevareproblemer.

Nogen mennesker foretrækker at købe det samme mad år ud og år ind. Andre kan godt lide at orientere sig lidt på markedet for nye varer. Bilka regner med at deres kunder er i sidste kategori. Kæden har nu valgt at indgå et samarbejde med Danish Food Cluster og på den måde sætte fokus på innovative fødevarer gennem et nyt koncept. Det skriver FødevareWatch.

Danish Food Cluster er en medlemsorganisation for virksomheder, forskningsinstitutioner og offentlige myndigheder, der arbejder inden for sektoren fødevarer og landbrug i Danmark. Ifølge organisationen repræsenterer dens medlemmer cirka 75 procent af landets omsætning indenfor fødevareindustrien. Danish Food Cluster arbejder særligt på at oprette innovative samarbejder i industrien.

Ny innovativ afdeling

Meningen med projektet er, at Bilka skal lave en afdeling, der kun fokuserer på innovative fødevarer.

- Vi har kunderne og pladsen til at lave sådan noget, og vi vil på sigt meget gerne være med til at udvikle vores sortiment, så det bliver endnu mere spændende, siger Claus Frederiksen, der er konceptchef i Bilka til FødevareWatch og fortsætter:

-Vi tænker, at det skal være et setup, hvor vi hele tiden har 5-15 producenter inde, og hvor vi har et område i butikken, som er dedikeret til det.

Leder efter innovative leverandører

Konceptet har endnu ikke noget navn, og Bilka leder da også stadig efter innovative leverandører. Men forhåbentlig kommer der gang  i tingene i starten af 2016.

- Vi har indledningsvist sagt, at der ikke er nogen begrænsninger på, hvad der kan komme i spil i det her initiativ. Det kan enten være et spændende fødevareprodukt, eller det kan være noget spændende ny emballage, som løser en problemstilling på madfronten, siger Claus Frederiksen.

LÆS OGSÅ: Bilka får atter kritik for kønsopdeling
 

Læs hele artiklen på FødevareWatch


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD