Bilka vil sælge innovative fødevarer
Problemer er til for at blive løst, og nu vil Bilka sælge nogle af de innovative løsninger på kendte fødevareproblemer.
Nogen mennesker foretrækker at købe det samme mad år ud og år ind. Andre kan godt lide at orientere sig lidt på markedet for nye varer. Bilka regner med at deres kunder er i sidste kategori. Kæden har nu valgt at indgå et samarbejde med Danish Food Cluster og på den måde sætte fokus på innovative fødevarer gennem et nyt koncept. Det skriver FødevareWatch.
Danish Food Cluster er en medlemsorganisation for virksomheder, forskningsinstitutioner og offentlige myndigheder, der arbejder inden for sektoren fødevarer og landbrug i Danmark. Ifølge organisationen repræsenterer dens medlemmer cirka 75 procent af landets omsætning indenfor fødevareindustrien. Danish Food Cluster arbejder særligt på at oprette innovative samarbejder i industrien.
Ny innovativ afdeling
Meningen med projektet er, at Bilka skal lave en afdeling, der kun fokuserer på innovative fødevarer.
- Vi har kunderne og pladsen til at lave sådan noget, og vi vil på sigt meget gerne være med til at udvikle vores sortiment, så det bliver endnu mere spændende, siger Claus Frederiksen, der er konceptchef i Bilka til FødevareWatch og fortsætter:
-Vi tænker, at det skal være et setup, hvor vi hele tiden har 5-15 producenter inde, og hvor vi har et område i butikken, som er dedikeret til det.
Leder efter innovative leverandører
Konceptet har endnu ikke noget navn, og Bilka leder da også stadig efter innovative leverandører. Men forhåbentlig kommer der gang i tingene i starten af 2016.
- Vi har indledningsvist sagt, at der ikke er nogen begrænsninger på, hvad der kan komme i spil i det her initiativ. Det kan enten være et spændende fødevareprodukt, eller det kan være noget spændende ny emballage, som løser en problemstilling på madfronten, siger Claus Frederiksen.
LÆS OGSÅ: Bilka får atter kritik for kønsopdeling
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter