Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Bilka starter discount-krig

Foto: Claus Sjödin/Dansk Supermarked



Thursday den 14 January 2016 kl. 10:45 - Kilde: Jyllands-Posten

En særlig gruppe varer bliver nu sat ned i pris i Bilka. Det er kædens nyeste tiltag, der skal svare igen på konkurrenternes stærkeste kort.

Danskerne er vilde med at købe discount-varer. Det har resulteret i, at de fem største discountkæder har en markedsandel på 40 procent. Og den del af markedet vil Bilka gerne have en bid af. Det skriver Jyllands-Posten.

Det betyder, at Bilka vil sætte priserne ned på de 1000 mest populære varer i butikken, så de matcher prisen hos de andre discountkæder. 

 - Vi er udfordret af, at kunderne i kraft af vores store sortiment har en opfattelse af, at vi prismæssigt inden for dagligvarer ikke er på niveau med discountbutikker. Der bruger vi nu det nye koncept som våben, siger kædedirektør i Bilka, Mark Nielsen, til Jyllands-Posten.

Bilka har i dag 18 varehuse spredt ud over landet. Ifølge Jyllands-Posten, som har talt med analysevirksomheden Retail Institute of Scandinavia, udgør Bilkas markedsandel i dag seks procent.

LÆS OGSÅ: Bilka åbner første døgnbutik

Læs hele artiklen på Jyllands-Posten


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD