Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

B&O skal have billigere varer

Foto: detailfolk.dk



Friday den 14 December 2012 kl. 08:17

Endnu en dansk detailgigant må nu konstatere, at det kinesiske marked kræver anderledes strategier. Der skal satses på billigere designprodukter, lyder det fra kinesisk partner.

For ganske nyligt måtte dyne-kongen Lars Larsen erkende, at det kinesiske marked er svært at bevæge sig ind på og med kun 7 Jysk-butikker tilbage i Kina, måtte han finde på en ny strategi, der betød færre varer på hylderne. 

Nu må den danske designgigant B&O måske også erkende, at kineserne ikke modtager deres varer som forventet, sådan lyder det fra den kinesiske partner og aktionær, det skriver Børsen. 

Ramme middelklassen

Ifølge avisen, mener partneren Qi Jianhong, at man skal satse på de billigere produkter fra B&O Play. 

- I Kina skal vi køre en anden strategi, nemlig at satse stort på at få gang i salget af de lidt billigere produkter fra B&O Play, for det vil mange fra middelklassen have råd til. Når de så har fået smag for disse produkter, så vil de have mere, siger han til Børsen.dk

Til januar vil B&O åbne en butik i Beijing indrettet som et almindeligt hjem, også dette, er ifølge børsen.dk, et forsøg på at få hele den kinesiske familie med på B&O-produkterne. 

(Børsen.dk)



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD