Unikt design trodser krisen
Ikke mange kan prale af en vækst på 40 procent i regnskabsåret 2011/12. Men en kendt dansk designvirksomhed satsede stort i 2007 og vokser fortsat.
Det var stifteren bag Bestseller-succesen Troels Holch Povlsen, der i 2007 manede Rolf Hays bekymringer om et skræntende marked til jorden. Siden da er det kun gået én vej for møbelvirksomheden Hay, der har specialiceret sig i design og udvikling af nye produkter.
Det skriver Børsen.
Krisen var en enestående chance
- Vi belønnes nu for, at Troels Holch Povlsen i julen 2007, da jeg ringede til ham og var bekymret for udviklingen i et nervøst marked, slog fast, at det var en enestående chance for at få fremgang, siger adm. direktør i Hay, Rolf Hay, der er mindretalsaktionær og lægger navn til virksomheden.
Hay målretter primært sine produkter mod en yngre målgruppe med sjovt og anderledes design, og i 2011/2012-regnskabet nåedeomsætningen op på en kvart million med en vækst på svimlende 40 procent, oplyser Hay over for Børsen.
(Børsen)
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter