Dansk designfirma brugte krisen til at øge produktionen
Krisen fik dansk design- og livsstilsvirksomhed til at omlægge deres strategi og sætte produktionen op.
Færre penge og færre kunder, får mange virksomheder til at nedsætte blandt andet produktionen, men hos den danske designvirksomhed Normann Copenhagen valgte man den helt modsatte strategi.
Firmaet der er kendt for blandt andet køkkenudstyr og møbler, startede op i 2002 og red i den grad med på optursbølgen, det skriver b.dk. Og måske netop derfor ramte krisen virksomheden ekstra hårdt.
- Krisen ramte os som en knytnæve, da den kom. Ligesom den gjorde ved de fleste andre både virksomheder og private. Den var jo en overraskelse, som vi ikke havde set komme, siger direktør hos Normann Copenhagen, Poul Madsen til b.dk.
Produktionen røg op
Kunderne købte ikke virksomhedens varer, og flere detailbutikker afstod fra at fylde hylderne med Normann Copenhagens designprodukter. Og derfor valgte folkene bag virksomheden at sadle om og ændre strategi.
- Det, vi kunne se, var, at hvis vi ville have butikkerne til at tage vores produkter ind, og hvis vi ville have slutkunderne til at købe dem, så skulle vi have flere nye produkter. Derfor har vi øget vores sortiment voldsomt på det seneste, og det betyder jo, at vi får mere plads ude i butikkerne og bliver set mere, siger Poul Madsen til b.dk
Han tilføjer, at firmaet blandt andet påbegyndte møbelproduktioner, men også har sørget for, at Normann Copenhagens varer nu findes til enhver kundes pengepung.
- Vi har både en dåseåbner til 20 kr. og en sofa til 24.000 kr. i vores sortiment, så vi kan byde ind med det meste. Det er noget særligt, og det er svært for andre at konkurrere med, siger han til b. dk
(b.dk)
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter