Analyse: Disse loyalitetsklubber har de mest loyale medlemmer
Detailhandlen vrimler med kunde- og loyalitetsklubber. En ny undersøgelse peger på de steder, hvor medlemmerne er mest loyale.
Mange danske forbrugere er medlemmer af en kunde- eller loyalitetsklub.
Ifølge en frisk undersøgelse fra CBS har Forbrugsforeningen størst held med at aktivere sine medlemmer.
Mere end tre ud af fire medlemmer vil typisk se hos en af de butikker, som samarbejder med Forbrugsforeningen, før de ser sig om andre steder,
- Det må man sige er en høj grad af loyalitet. Der ligger Forbrugsforeningen i toppen, som den højeste, siger Per Østergaard Jacobsen, der er ekstern lektor på CBS og en af undersøgelsens to forfattere, i en meddelelse fra Forbrugsforeningen.
De næste kunde- eller loyalitetsklubber i rækken er en del af Sport 24 og Maxi Zoo. Her er tallet henholdsvis 69,5 procent og 66 procent.
Undersøgelsen fra CBS - Loyalitet i turbulente tider - er en opfølgning på en tidligere undersøgelse fra 2015.
Loyale medlemmer
Så mange kunder vælger oftest produkter eller varer i den virksomhed, de er medlem hos:
01 - Forbrugsforeningen: 75,9 %
02 - Sport 24: 69,5 %
03 - Maxi Zoo: 66,0 %
04 - PlusKort: 63,0 %
05 - Lidl: 61,2 %
06 - Club Matas: 60,8 %
07 - Tøjeksperten: 59,4 %
08 - Føtex+: 57,6 %
09 - Lagkagehuset: 57,6 %
10 - Imerco+: 57,3 %
Kilde: Loyalitet i turbulente tider, Copenhagen Business School
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter