Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Discountkæder dominerer top og bund i ny loyalitetsmåling

Foto: detailfolk.dk



Monday den 15 November 2021 kl. 11:59 af: Kristian Holgersen

Tilværelsen ser tung ud for Fakta, som er den absolutte bundprop i måling af kundernes tilfredshed og loyalitet. Se den komplette liste.

Det er svært at være Fakta. Hos dagligvarekoncernen Coop satser man lige nu benhårdt på den smartere lillebror - Coop365 - og kunderne er heller ikke videre begejstrede for den gamle discountkæde.

I den seneste analyse fra Loyalty Group, som går tæt på kundernes forhold til landets dagligvarekæder, opnår Fakta således den laveste score.

- Forskellen på målingen sidste år og nu er, at alle nu ved, at Fakta er en døende kæde. Vi ser Fakta-butikker blive konverteret til Coop 365-butikker i et stigende tempo. Medarbejderne har mistet modet, kunderne har mistet modet, siger Mogens Bjerre til BT. Han er lektor på CBS.

Næstsidste placering står Netto for. Det store arbejde med at renovere butikkerne og indføre et nyt koncept har altså ikke haft afgørende betydning endnu, ser det ud til.

På førstepladsen finder vi endnu en gang Rema 1000, mens konkurrenten Lidl klemmer sig ind på andenpladsen. Dermed dominerer discountkæderne både top- og bundplaceringerne.

- Rema 1000’s koncept med den lokale købmand med et stærkt bagland, der sikrer de rigtige produkter til konkurrencedygtige priser, har været en succes i Danmark, siger Lars Jepsen, der er researchchef i Loyalty Group.

- Den gode kundeoplevelse går hånd i hånd med den gode indtjening, og Rema 1000 er i dag en af de mest rentable dagligvarekæder på det danske marked, siger han.


Loyalitetsindeks

01 - Rema 1000: 68
02 - Lidl: 64
03 - Meny: 62
04 - Kvickly: 61
05 - Bilka: 60
06 - Superbrugsen: 60
07 - Føtex: 55
08 - Aldi: 55
09 - Dagli’/Lokalbrugsen: 52
10 - Netto: 46
11 - Fakta: 43

BrancheIndex Dagligvarer vurderer dagligvarekæden på centrale områder som:, Produktkvalitet, Servicekvalitet, Værdi for pengene, Image og omdømme, Klagehåndtering, NPS®.

Kilde: Loyalty Group.


LÆS OGSÅ: Landets største dagligvarekæde er bundprop på liste over god service 



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD