Kundeklubber taber medlemmer
Færre danske forbrugere er medlem af en kundeklub, viser ny undersøgelse.
Over halvdelen af de danske forbrugere er stadig medlem af en kundeklub, men tallet bliver mindre og mindre, skriver Mediet Markedsføring.
Ifølge en ny undersøgelse fra CBS,som bygger på 22.000 respondenter, er 64 procent medlem af en kundeklub. I 2015 gjaldt det 75 procent.
Tilbagegangen kan skyldes flere ting, mener Per Østergaard Jacobsen, der er ekstern lektor på CBS og en af forskerne bag undersøgelsen. Perioden med coronanedlukninger kan spille ind, mener han.
- En anden forklaring kan også være, at der er opstået en træthed i kundeklubber. At folk føler, at de får det samme alle steder, så der er ingen grund til at være medlem af alle mulige klubber, siger Per Østergaard Jacobsen til Mediet Markedsføring.
LÆS OGSÅ: Bilka lokker med billigere brændstof i kundeklubben
Læs hele artiklen på Mediet Markedsføring
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter