En velgørende gulerod skal styrke rekrutteringen til kundeklub
Midt i højsæsonen går en landsdækkende kæde målrettet efter at øget antallet af medlemmer i kundeklubben.
Hos Bog & idé står de lige nu over for den travleste tid på hele året.
Gennem november og december regner den landsdækkende kæde af boghandlere med at tage imod omkring tre millioner kunder på jagt efter bøger og brætspil i de mange fysiske butikker.
Højsæsonen skal udnyttes til at skaffe flere medlemmer i kundeklubben, Klub Bog & idé. For at understøtte rekrutteringsarbejdet har kæden valgt at donere 10 kroner til Læseuniverset for hvert nyt navn i medlemskartoteket.
Bog & idé kalder selv ordningen for en ekstra gulerod.
- Det har været et stort ønske fra de enkelte butiksejere i kæden at gøre indsamlingen til Læseuniverset til en del af rekrutteringsarbejdet - det er en stærk motivationsfaktor for dem, siger Marianne Lyngby Pedersen. Hun er adm. direktør for Bog & idé.
Derudover skal donationerne også gøre et medlemsskab mere attraktivt for kunderne.
- Med initiativet vil vi gerne give vores kunder endnu en god grund til, at de skal melde sig ind i vores kundeklub. En grund, der kan mærkes og som også gør en forskel for andre, siger Marianne Lyngby Pedersen.
Læseuniverset er en skole for ordblinde og læseudfordrede børn, som drives af Maria Lenskjold Christensen.
LÆS OGSÅ: Bog & idé prøver at forny julehandlen med bæredygtig løsning
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter