Danmarks største boghandel på nettet henter ny CMO
Maria Gry Henriksen er ny CMO i Saxo.
En efterhånden erfaren profil bliver ny salgs- og marketingdirektør i landets største netboghandel. Hun skal sætte fart på udviklingen.
Fra årsskiftet starter Maria Gry Henriksen som salgs- og marketingdirektør i Saxo. Det skriver netboghandleren i en pressemeddelelse.
Maria Gry Henriksen har flere års erfaring i tilsvarende direktør-stillinger hos både YouSee og DSB, mens hun også har beskæftiget sig med marketing hos TV2. Men nu står den altså på bøger.
- Vi har med Maria fundet den helt rette kandidat til rollen som CMO hos Saxo, og det bliver fantastisk at få så kompetente kræfter til at lede Saxos salgs- og marketingteam, siger Natasha Brandt, der er adm. direktør hos Saxo.
- Maria har en stærk, kommerciel m arketing- og forretningstilgang kombineret med flere års ledelsesmæssig erfaring. Jeg ser frem til, at hun skal være med til at sætte yderligere fart på udviklingen hos Saxo og sikre, at vi også fremadrettet er danskernes foretrukne bogunivers.
En fordel for Saxo
Hos Saxo får Maria Gry Henriksen ansvaret for at videreudvikle Saxos brand. Hun fremhæver især brugen af data fra kunderne som en fordel.
- Saxo er et super stærkt brand i Danmark og en virksomhed i rivende udvikling. Kontakten med brugerne på tværs af platforme og formater skaber spændende muligheder, og især den kunde- og dataorienterede tilgang ser jeg som en kæmpe styrke for Saxo, siger hun og fortsætter:
- Jeg glæder mig utroligt meget til at indgå i det imponerende arbejde, som Saxo-holdet leverer, og ikke mindst til at være med til at fremme udbredelsen af litteraturen, som et af Saxos kerneområder.
I det seneste årsregnskab måtte Saxo indkassere et underskud på næsten 12 millioner kroner for 2019. En satsning på at blive en del af streamingmarkedet inden for bøger med Saxo Premium var med til trække årets resultat ned, fremgår det af årsrapporten.
LÆS OGSÅ: Direktør for boghandlerkæde leger med revolutionerende tanke
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter