Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Danmarks største boghandel på nettet henter ny CMO

Foto: Instagram #saxometro



Danmarks største boghandel på nettet henter ny CMO

Maria Gry Henriksen er ny CMO i Saxo.

Wednesday den 11 November 2020 kl. 06:37 af: Kristian Holgersen

En efterhånden erfaren profil bliver ny salgs- og marketingdirektør i landets største netboghandel. Hun skal sætte fart på udviklingen.

Fra årsskiftet starter Maria Gry Henriksen som salgs- og marketingdirektør i Saxo. Det skriver netboghandleren i en pressemeddelelse.

Maria Gry Henriksen har flere års erfaring i tilsvarende direktør-stillinger hos både YouSee og DSB, mens hun også har beskæftiget sig med marketing hos TV2. Men nu står den altså på bøger.

- Vi har med Maria fundet den helt rette kandidat til rollen som CMO hos Saxo, og det bliver fantastisk at få så kompetente kræfter til at lede Saxos salgs- og marketingteam, siger Natasha Brandt, der er adm. direktør hos Saxo.

- Maria har en stærk, kommerciel m arketing- og forretningstilgang kombineret med flere års ledelsesmæssig erfaring. Jeg ser frem til, at hun skal være med til at sætte yderligere fart på udviklingen hos Saxo og sikre, at vi også fremadrettet er danskernes foretrukne bogunivers.

En fordel for Saxo

Hos Saxo får Maria Gry Henriksen ansvaret for at videreudvikle Saxos brand. Hun fremhæver især brugen af data fra kunderne som en fordel.

- Saxo er et super stærkt brand i Danmark og en virksomhed i rivende udvikling. Kontakten med brugerne på tværs af platforme og formater skaber spændende muligheder, og især den kunde- og dataorienterede tilgang ser jeg som en kæmpe styrke for Saxo, siger hun og fortsætter:

- Jeg glæder mig utroligt meget til at indgå i det imponerende arbejde, som Saxo-holdet leverer, og ikke mindst til at være med til at fremme udbredelsen af litteraturen, som et af Saxos kerneområder.

I det seneste årsregnskab måtte Saxo indkassere et underskud på næsten 12 millioner kroner for 2019. En satsning på at blive en del af streamingmarkedet inden for bøger med Saxo Premium var med til trække årets resultat ned, fremgår det af årsrapporten.

LÆS OGSÅ: Direktør for boghandlerkæde leger med revolutionerende tanke



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD