11 butikskæder bakker op om kampagne
En ny kampagne fra Miljømærkning Danmark har fået bred opbakning fra landets store butikskæder.
Matas, Lidl og SuperBrugsen er blandt de 11 forskellige butikskæder, der støtter op om kampagnen “Dit valg i dag betyder alverden i morgen."
Det vil de gøre ved at sætte fokus på miljømærkede produkter i tilbudsaviser og på sociale medier, skriver EU-Blomsten og Miljømærkning Danmark, der står bag kampagnen, i en pressemeddelelse.
- Vi er rigtig glade for butikskædernes massive opbakning til kampagnen – for det er først og fremmest i butikkerne, at danskerne møder miljømærkerne. Og det er ved butikshylden, at forældre hver dag træffer de mange små valg, som er vigtige for hele familiens sundhed – og vores alle sammens natur og miljø, siger Martin Fabiansen, direktør i Miljømærkning Danmark.
- Vi ved fra vores undersøgelser, at flere og flere ser efter Svanemærket, når de skal vælge varer. Og vi ser, at flere og flere butikker satser målrettet på miljømærkede produkter i deres varesortiment for at imødekomme den stigende efterspørgsel, fortsætter hun.
Hos to af butikskæderne, Lidl og Matas, kan man rapportere om stigende efterspørgsel på svanemærkede produkter.
- I Lidl har vi en målsætning om at øge omsætningen af svanemærkede produkter med 20 procent inden udgangen af 2020. Dels fordi det er i tråd med forbrugernes stigende efterspørgsel. Dels fordi vi mener, at miljøhensyn og respekt for jordens ressourcer er alfa og omega for at drive en sund forretning, der kan begå sig langt ud i fremtiden, siger Lærke Skaksen, CSR-ansvarlig fra Lidl.
De 11 kæder er Aldi, Dagli’Brugsen, Føtex, Lidl, Løvbjerg, Matas, Meny, Nemlig.com, Rema1000, Spar og SuperBrugsen.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter