Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Kan fremtidens parkering hjælpe butikkerne?"

- Martin Michael Frederiksen, It-ekspert og foredragsholder
Læs bloggen her

11 butikskæder bakker op om kampagne





Torsdag den 19 april 2018 kl. 06:00 af: Kristian Holgersen - 0

En ny kampagne fra Miljømærkning Danmark har fået bred opbakning fra landets store butikskæder.

Matas, Lidl og SuperBrugsen er blandt de 11 forskellige butikskæder, der støtter op om kampagnen “Dit valg i dag betyder alverden i morgen."

Det vil de gøre ved at sætte fokus på miljømærkede produkter i tilbudsaviser og på sociale medier, skriver EU-Blomsten og Miljømærkning Danmark, der står bag kampagnen, i en pressemeddelelse.   

- Vi er rigtig glade for butikskædernes massive opbakning til kampagnen – for det er først og fremmest i butikkerne, at danskerne møder miljømærkerne. Og det er ved butikshylden, at forældre hver dag træffer de mange små valg, som er vigtige for hele familiens sundhed – og vores alle sammens natur og miljø, siger Martin Fabiansen, direktør i Miljømærkning Danmark.

- Vi ved fra vores undersøgelser, at flere og flere ser efter Svanemærket, når de skal vælge varer. Og vi ser, at flere og flere butikker satser målrettet på miljømærkede produkter i deres varesortiment for at imødekomme den stigende efterspørgsel, fortsætter hun.

Hos to af butikskæderne, Lidl og Matas, kan man rapportere om stigende efterspørgsel på svanemærkede produkter.

- I Lidl har vi en målsætning om at øge omsætningen af svanemærkede produkter med 20 procent inden udgangen af 2020. Dels fordi det er i tråd med forbrugernes stigende efterspørgsel. Dels fordi vi mener, at miljøhensyn og respekt for jordens ressourcer er alfa og omega for at drive en sund forretning, der kan begå sig langt ud i fremtiden, siger Lærke Skaksen, CSR-ansvarlig fra Lidl.

De 11 kæder er Aldi, Dagli’Brugsen, Føtex, Lidl, Løvbjerg, Matas, Meny, Nemlig.com, Rema1000, Spar og SuperBrugsen.

LÆS OGSÅ: Derfor bliver varemærker boykottet af forbrugerne



Flere detailnyheder Gå til forsiden

Kommentér denne artikel. (Du kan blive den første)



Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:



Kommentarer

Skriv kommentar med profil

> Log ind her, eller opret profil her


Skriv kommentar uden profil

> Vi benytter Google antispam løsning for din sikkerhed

Navn
E-mail (Vises ikke)
Husk den gode tone :-)






Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD